Economist.com oferea pana acum acces gratuit la stirile publicate pe site, inclusiv la informatiile preluate din saptamanalul sau.

Yvonne Ossman, directorul publicatiei The Economist din Marea Britanie, a declarat ca brandul se indreapta catre un model platit, luand in considerare mai multe optiuni de a taxa continutul. Procesul este condus de catre Ben Edwards, publisherul Economist.com.

“Decizia lui Murdoch este binevenita, insa nu stiu cati o vor adopta. Ziarele au de pierdut de pe urma continutului gratuit al site-urilor iar oamenii vor plati pentru analize si dezbateri”, spune Ossman.

The Economist va aplica aceasta decizie in urmatoarele sase luni, dupa ce in anul 2007 optase exclusiv pentru un model gratuit pentru varianta online.

Site-ul cotidianului financiar britanic Financial Times (FT.com) va implementa, incepand cu vara viitoare, sistemul de plata “pay-per-article” (taxa per articol) si analizeaza posibilitatea de a mai oferi continut gratuit.

Murdoch a dat tonul. Financial Times va taxa continutul online

Murdoch a dat tonul. Financial Times va taxa continutul online