Aceasta editie va analiza vanzarile de publicitate online din primul semestru al anului (ianuarie-iunie), rezultatele urmand sa fie publicate in mod probabil in cursul lunii noiembrie.

Pe langa cele 11 companii care au participat la editiile anterioare ale studiului, 2007 si 2008, IAB Romania a invitat si alte companii care au obtinut venituri semnificative din vanzari directe de publicitate, precum si agentiile care au gestionat bugete de search marketing pentru clientii proprii.

“Incurajez companiile participante la studiu sa raporteze cat mai repede datele catre PricewaterhouseCoopers Romania pentru a beneficia la randul lor de rezultatele studiului cat mai devreme. In ultimele doua editii am remarcat ca o parte din participanti au redus cu mult timpul necesar raportarii, insa depindem de companiile care raporteaza cel mai tarziu, pentru ca abia dupa obtinerea tuturor datele poate incepe partenerul nostru centralizarea lor”, a declarat Ionut Oprea, director executiv al IAB Romania.

Valoarea totala a pietei de publicitate online in 2008 a fost de 72.417.533 lei (aproximativ 19,66 mil. euro), in crestere cu 70% fata de anul anterior, potrivit ROADS.

IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni. IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.