Pentru acest studiu au fost alese cele mai populare trei retele de socializare din Romania - Twitter, Facebook si Hi5, fiind analizata atat auto-perceptia utilizatorilor fiecarei retele in parte, cat si perceptia lor fata de utilizatorii celorlalte retele sociale.

Astfel, potrivit studiului, prezentat in cadrul celei de-a doua editii a evenimentului Webstock, Twitter este un canal potrivit de comunicare pentru brandurile care au in identitatea lor valori precum inovatie, intelepciune si statut. Facebook este un instrument de vizibilitate mai potrivit pentru brandurile a caror comunicare se axeaza pe valori ca protectie, grija fata de ceilalti, apartenenta la o comunitate. In plus, Hi5 este reteaua perfecta pentru brandurile orientate catre aventura, rasfat, dar si branduri populare.

Un aspect important relevat de studiu consta in faptul ca retelele de socializare se disting prin promovarea unor valori distincte si specific.

Twitter este inclinat spre valori ca independenta, realizare, spirit de aventura si dezvoltare profesionala, iar utilizatorii sai sunt persoane care doresc sa fie constant informati si sunt interesati de networking. De asemenea, majoritatea celor prezenti pe Twitter detin bloguri si sunt perceputi drept formatori de opinie.

Facebook este o retea asociata cu valori precum stabilitate, conformism, precautie. Utilizatorii sai sunt persoane educate, care citesc si urmaresc frecvent blogurile si folosesc Facebook pentru informare, distractie dar si pentru a sustine diverse cauze sociale, de interes pentru ei.

HI5 este o retea sociala a caror membrii sunt manati de valori precum dorinta de putere, egocentrism, auto-promovare. Este vazut drept un “OTV” online iar utilizatorii folosesc acest canal pentru a atrage atentia.

“Pentru o comunicare eficienta, strategiile diferentiate sunt absolut necesare. De asemenea, ar trebui sa fim constienti ca, in contextul retelelor sociale, comunicarea de brand actioneaza in primul rand la nivel afectiv. Deci, pentru a evalua eficienta comunicarii in acest context, nu ar trebui sa ne ghidam dupa cifrele de vanzari, ci mai degraba dupa indicatori ce se refera la incredere, leadership si afinitate emotionala cu brandul”, spune Adina Madularea, reprezentant Daedalus Millward Brown.

Grupul tinta a fost format din femei si barbati cu varste cuprinse intre 18-30 ani, utilizatori activi ai uneia dintre cele trei retele de socializare analizate: Twitter, Facebook, Hi5.