Potrivit raportului anual al agentiei de branding Interbrand, valoarea marcii Google a crescut cu 25% la 31,9 miliarde dolari fata de anul trecut , cea mai mare crestere din acest an.

De asemenea, raportul din acest an mai aduce o premiera, fiind pentru prima data cand valoarea totala a celor mai importante 100 marci ale lumii a scazut cu 4,6% la 1.150 miliarde dolari.

Intr-un an in care unele banci au fost preluate de guvernele tarilor din care provin, iar altele au intrat in faliment, valoarea marcilor reprezentate de institutiile financiare a scazut.

Valoarea marcii CitiBank a scazut cu 49% la 10,2 miliarde dolari, in timp ce valoarea UBS a scazut cu 50% la 4,3 miliarde dolari. Valoarea marcii American Express s-a micsorat cu 32% la 14,9 miliarde dolari, iar brand-ul reprezentat de Morgan Stanley s-a topit cu 26% la 6,39 miliarde dolari.

Companiile producatoare de masini incearca sa lanseze masini pe care oamenii sa le cumpere in aceste momente de criza, fapt ce ingreuneaza evolutia pozitiva a acestora. Toyota, Mercedes Benz, BMW, Volkswagen si Porsche au cunoscut o scadere marcilor.

"Brand-urile care de-a lungul timpului ocupau pozitii importante in acest top si care au o dimensiune si o stabilitate impresionanta, au traversat un an dificil", a anuntat Interbrand, referindu-se la performanta slaba a bancilor si a companiilor producatoare de masini.

Marcile cu o performanta slaba sunt cele care au avut divizii importante ce au iesit pe pierdere, o categorie care include si UBS.

Momentele dificile pot determina oamenii sa reevalueze "natura relatiilor pe care le au cu marcile si cat de increzatori sunt in aceste marci", a declarat Jez Frampton, directorul executiv al Interbrand.

"Marcile ofera ceea ce trebuie consumatorul sa evalueze si pentru care este pregatit sa plateasca, iar in cazul in care consumatorii nu sunt satisfacuti, devin mai putin increzatorii in marca respectiva", a declarat acesta.

Totusi, exista si marci care sunt rezistente la recesiune. In timp ce consumatorii au mai putini bani pentru a achizitiona articole mari cum ar fi masini, iar neincrederea in banci a crescut, acestia pastreaza bani pentru a achizitiona produse oferite de Coca Cola, McDonalds, Gillette si H&M.

"Marcile de acest fel au o prezenta zilnica, sunt usor de achizitionat si ofera o experienta placuta", a declarat Interbrand.

Marcile de top, cum ar fi cele de lux ca Gucci, Prada, Louis Vuitton si Hermes si-au mentinut pozitia, scazand in medie cu mai putin de 5%.

Topul celor mai valorose branduri/ Top 10

Marca Valoarea
Coca-Cola 68,7 mld. dolari
IBM 60,2 mld. dolari
Microsoft 56,6 mld. dolari
GE 47,7 mld. dolari
Nokia 34,8 mld. dolari
McDonalds 32,2 mld. dolari
Google 31,9 mld. dolari
Toyota 31,3 mld. dolari
Intel 30,6 mld. dolari
Disney 28,4 mld. dolari