Raportul realizat de GroupM vizeaza 36 de tari si arata trendul ascendent inregistrat de publicitatea online, a carei pondere in totalul pietei de publicitate a crescut de la 3,1% in 2001, pana la 14,6% in 2010.

In Statele Unite ale Americii, publicitatea online ar putea raporta un avans de 7% in 2010, pana la valoarea de 24,4 mld. dolari, reprezentand 17% din consumul total de publicitate, in comparatie cu 15,4%, nivel atins in 2009. Aceasta evolutie va fi determinata in principal de publicitatea video si prin motoarele de cautare.

“In prezent, motoarele de cautare continua sa fie un stimulent pentru marketingul digital. Marketingul prin motoare de cautare devine marketing de intentie”, spune Rob Norman (foto), director executiv al GroupM Interaction.

In 2010, bannerele vor avea o pondere mai scazuta din consumul total de publicitate online – 35%, fata de nivelul de 35% in 2009 si 39% in 2006.

Segmentul display ar putea creste cu 5% in 2010, pana la aproximativ 20 mld. dolari, in timp ce publicitatea prin motoarele de cautare va avansa cu 12%, pana la 25 mld. dolari.

Publicitatea pe mobil va creste cu 19% anul viitor, pana la 3,3 mld dolari, reprezentand o felie de 6% din consumul total de publicitate online.