Daca pana la finele sezonului fotbalistic 2008-2009, Henkel Romania, prin intermediul brandului Ceresit, si AdePlast Oradea erau singurii producatori de adezivi care isi faceau publicitate in timpul meciurilor de fotbal, spatiul TV s-a aglomerat din acest sezon si cu brandul Cesal, din Bihor.

Compania Cesal Oradea, cu afaceri de 3,3 milioane de euro in 2008, este specializata in producerea de lacuri, vopsele si adezivi.

In primavara acestui an, Marcel Barbut, proprietarul AdePlast Oradea, cu afaceri anuale de 34 milioane de euro, declara ca va investi 500.000 de euro in promovarea produselor companiei in timpul meciurilor de fotbal, in ciuda crizei financiare care a afectat grav sectorul constructiilor.

“Planuisem sa investesc circa 500.000 de euro in publicitate. Suma investita in aparitiile la meciurile de fotbal este mai mica decat cea de anul trecut (500.000 – n.red.). Din pacate, nu ne mai vedem la fel de bine din cauza aglomerarii excesive a spatiului publicitar”, afirma Barbut.

Contractul prin care brandul AdePlast este prezent la meciurile de fotbal din Romania a fost semnat in acest an si dureaza pana la sfarsitul campionatului, respectiv vara lui 2010.

In ciuda “aglomerarii excesive a spatiului” publicar, Barbut considera ca promovarea pe parcursul meciurilor de fotbal face ca produsele AdePlast sa capete notorietate in randul meseriasilor, utilizitatorii finali.

“Promovarea la meciurile de fotbal ne-a fost benefica si ramane asa deoarece toti mesieriasii, mai mult, toti barbatii se uita la fotbal. Trebuie, deci, sa aparem.”

Unii producatori de adezivi prefera sa nu apara doar pe “sticla”, ci si pe tricourile fotbalistilor.

De exemplu, Henkel Romania, unul din cei mai importanti jucatori de pe piata locala a mortarelor, este unul din sponsorii echipei de fotbal Universitatea Craiova, prin intermediul brandului Ceresit.

Pe langa brandurile de adezivi si proiectele rezidentiale aloca bugete importante pentru a se promova in timpul meciurilor de fotbal.

“Costurile <<de piata>> ale promovarii Green City prin intermediul Unirea Urziceni in ultimele trei luni pot fi estimate la cateva sute de mii de euro, dat fiind ca suntem promovati atat pe tricourile jucatorilor (in meciurile din Champions League si in meciurile din Liga 1), pe speed-screen sau in toate conferintele de presa sustinute de reprezentantii echipei de fotbal”, spune Carmen Petcu, director de comunicare la Green City, proiect rezidential dezvoltat in comuna 1 Decembrie, situat in apropierea Bucurestiului.

Dezvoltatorul proiectului este compania Green City Construct, controlata de familia Bucsaru, care finanteaza echipa de fotbal Unirea Urziceni, ultima campioana a primei ligi de fotbal (Liga 1) din Romania.

“Asocierea cu echipa campioana a Romaniei ne-a adus notorietate si vizibilitate foarte mare. Oamenii asociaza foarte usor cele doua branduri, desi aceasta strategie de marketing a inceput sa fie implementata de mai putin de trei luni”, explica Petcu beneficiile asocierii cu echipa de fotlbal ialomiteana.

In afara adezivilor si ansamblurilor rezidentiale, posturile de televiziune care stransmit meciuri de fotbal din prima liga nationala promoveaza vinuri sau operatori de telefonie.

Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania, se promoveaza constant in timpul partidelor de fotbal din Romania. Mai mult, operatorul mobil este unul din sponsorii uneia din cele mai importante echipe din fotbalul autohton, Dinamo Bucuresti.

“Orange se implica in sustinerea sportului ca parte a strategiei de sponsorizare stabilita la nivelul grupului France Telecom. Fotbalul este unul dintre cele mai indragite si mai populare sporturi din Romania, iar asocierea dintre brandul Orange si acest sport este una fireasca, fie ca se concretizeaza prin sponsorizarea unor echipe, oferirea de produse si servicii dedicate iubitorilor de fotbal sau prin promovarea in timpul meciurilor de fotbal”, spune Alexandru Filip, Senior Events and Sponsorship Specialist la Orange Romania.