"Este corecta decizia lui Rupert Murdoch de a taxa continutul online al ziarelor, este o masura critica pentru media traditionala dupa ce bugetele din publicitate au scazut pentru a sustine aceste modele. Cheia este sa puna consumatorii sa plateasca pentru continutul pe care il considera valoros", a declarat Martin Sorrell in cadrul conferintei anuale Stream 2009.

"Vor exista consolidari masive in companiile media. Cu actuala structura companiile media nu pot supravietui", a adaugat Sorrell.

Totusi, in pofida propunerilor de solutii care ar putea reduce presiunile financiare cu care se confrunta companiile media, CEO-ul WPP crede ca valoarea acestor grupuri va continua sa scada. "Va fi o degradare continua a media traditionale, ca ziarele si televiziunea".

Intrarea in viitoarele piete importante, ca India si China, in viziunea lui Sorrell, ar trebui sa fie obiectivul comun al industriei media. El a estimat ca destul de curand China va deveni a doua mare putere economica a lumii.

CEO-ul WPP: Piata de publicitate e in continuare amortita. Cu o singura exceptie

Atunci cand e vorba de efectele recesiunii in sectoarele IT si media, Sorrell crede ca directorii executivi sunt mult mai optimisti. "Directorii executivi se simt mai bine in prezent decat se simteau in urma cu sase luni, dar sentimentul de bine nu se traduce in cresteri ale profiturilor", a adaugat presedintele WPP.

Potrivit lui Sorrell, Europa de Vest si Japonia sunt regiunile care afiseaza putina dorinta pentru a iesi din recesiune prin schimbari structurale. "Japonia face progrese cu o viteza asemanatoare cu cea a eroziunii unei pietre", a declarat executivul in timp ce a reiterat faptul ca grupurile medie isi vor directiona atentia catre piata din China.

Sir Martin Sorrell a indemnat agentiile media sa isi schimbe modelul de business. "Trebuie sa ne uitam la procese si la felul in care organizam structurile noastre. Este o tendinta naturala sa ne axam pe costuri in timpul unei crize financiare, dar trebuie sa ne axam pe schimbari pe termen lung. Pe termen lung este vorba de new media, noi piete si intelegerea consumatorului", a conchis Sorrell.

CEO-ul WPP: Piata de publicitate e in continuare amortita. Cu o singura exceptie

CEO-ul WPP: Piata de publicitate e in continuare amortita. Cu o...