Dupa ce titlurile americane sunt tulburate de trecerea spre formatul online, iar mogulii media ca Rupert Murdoch au anuntat "moartea printului", Bakchich, care in limba araba inseamna "mita", pariaza pe un viitor in varianta tiparita.

Cu lansarea Bakchich Hebdo, cititorii francezi pot alege acum din patru saptamanale de satira. In 2008, celelalte trei s-au vandut impreuna in aproximativ 630.000 de exemplare pe saptamana, in crestere cu 13%.

Nicolas Beau, editor al site-ului Bakchich, a declarat ca editia printata ar putea avea un salt din punct de calitativ al editarii si redactarii deoarece continutul va fi integrat in 20 de pagini. Un loc pe rafturile magazinelor din Franta va oferi publicatiei mai mult prestigiu si vizibilitate in timp ce va atrage noi cititori, a adaugat acesta.

Motivul principal pentru lansarea revistei a fost de natura financiara. Bakchich, ca si alte site-uri de stiri care au fost raspandite in Franta in ultimii ani, nu au gasit inca un model economic care sa aduca profit.

El spera ca la un tiraj de 25-30.000, veniturile provenite din vanzari pot sustine mica echipa de redactori. Succesul revistei Sine Hebdo, lansata de caricaturistul Sine in ultimul an, sugereaza ca piata poate sustine o a patra publicatie, care sa vanda 50.000 de exemplare saptamanal.

Planul revistei Bakchich este o expresie a increderii in cererea din Franta pentru satira. In termeni economici, segmentul este destul de mic, iar publicatiile sunt independente, dar in termeni culturali, satira are potential.

Franta are o lunga traditie in satira printata, partial fiind un gen media de masa, care este mult diferit fata de cea din tarile Anglo-Saxone. Venerabila revista Canard Enchaine, de departe cea mai citita a publicatie a genului, are un tiraj saptamanal de 500.000 de exemplare.