"Ce a fost mai rau a trecut. Avem aspecte clare de recuperare atat in Statele Unite, cat si in Europa", a declarat executivul, care a anuntat ca Google va incepe o noua campanie de angajari.

In cadrul unei conferinte de presa la care au participat fondatorul Sergey Brin si directorul executiv Eric Schmidt, cei doi au recunoscut ca, desi Google se extinde in mai multe zone, sisteme de operare, aplicatii, carti online si publicitate online de tip display, mai mult de 90% din veniturile companiei vin din cautarile online.

"In tehnologie, te dezvolti sau mori", a declarat Schmidt. Cu toate acestea, compania nu angajeaza cu aceeasi rapiditate cu care a facut-o in trecut, desi ar ajuta la acoperirea mai eficienta a schimbarilor care au avut loc in ultimii ani. "Nu sunt sigur daca ne vom dubla personalul pe care il detinem acum", a declarat Brin.

De la focusul catre segmentul consumer, Google si-a mutat accentul in piata companiilor cu noi lansari de aplicatii. Dezvoltarea pentru cele doua piete nu va fi la fel de diferita pe cat cred unii observatori, a declarat Brin.

"Ne axam pe instrumente care functioneaza in companii si care pot fi folosite si de zona consumer", a declarat Brin.

Desi Google depune eforturi pentru a se extinde in multiple tehnologii, "cautarea online trebuie sa fie mai buna si mai rapida", a declarat Schmidt. Google lucreaza la un numar de proiecte pentru a imbunatati tehnologia de cautare.

Desi compania se extinde in aplicatii precum sisteme de operare, cu platforma mobila Android lansata in urma cu un an si cu viitorul sistem de operare Chrome, care va aparea in PC-uri anul viitor, Schmidt a declarat ca aceste sisteme nu vor baga utilizatorii intr-un "circuit inchis" ca in cazul celor de la Microsoft. "Multi dintre utilizatorii nostri sunt la un click distanta de alte servicii online", a declarat Schmidt. Compania nu va incepe taxarea pe neasteptate pentru viitoarele soft-uri, care sunt gratuite.

De asemenea, directorul executiv al Google a declarat ca recuperarea economica a inceput atat in Statele Unite, cat si in Europa. Schmidt a adaugat ca si recesiunea din publicitate s-a incheiat.

De obicei, de-a lungul istoriei, Europa intarzia recuperarea economica fata de cea a Statelor Unite, insa, de data aceasta, batranul continent a reusit sa tina pasul indicand o imbunatatire a economiei din luna iunie, a declarat Schmidt.

De altfel, Schmidt a avertizat ca publicitatea online, cautarile si cumparaturile online pe care Google le masoara nu ar putea fi o reflexie exacta a economiei.

In mod traditional, publicitatea este un indicator intarziat al economiei, ceea ce inseamna ca veniturile din publicitate reflecta schimbari economice care deja au avut loc. Companiile cumpara mai multa publicitate cand deja au admis o imbunatatire a conditiilor economice, a declarat Schmidt.