Publicatia Financial Times, detinuta de editorul britanic Pearson, a fost singurul cotidian european care in ultimul an si-a marit numarul de cititori ai editiei din print.

Cotidianul financiar a inregistrat in medie o crestere de 2% printre cei 455.947 de executivi din diferite corporatii cuprinsi in studiul BE, ceea ce ii confera o cota de piata de 14,7%.

Celelalte cotidiene ca Wall Street Journal Europe, cu o cota de 2,4%, International Herald Tribune, cu 1,7%, si USA Today ,cu 1,6%, au inregistrat o usoara scadere a numarului de cititori de elita din Europa.

Totusi, scaderea din print pentru aceste publicatii a fost compensata de cresterea traficului editiilor online. Astfel, traficul WSJ.com a crescut cu 23%, IHT.com cu 20%, iar FT.com cu 17,5%.

Potrivit sondajului, Financial Times nu este doar cea mai raspandita publicatie ci este considerata cea mai importanta publicatie de business, cu o crestere de 20% a numarului de cititori in bazele anuale.

Sectorul saptamanalelor printate, condus de The Economist, s-a dovedit mult mai rezistent decat publicatiile cu aparitie zilnica. Niciun brand nu a inregistrat scaderi, ceea ce sugereaza ca activitatiile web nu pot inlocui sectiunile de analiza si comentarii ale saptamanalelor.

The Economist a avut o evolutie constanta in ultimul an cu o cota de 12,3%, in timp ce numarul de cititori ai publicatiilor Time, Business Week si Newsweek au crescut pe baze anuale la 7%, 4,7% si respectiv 4,5%.

De asemenea, s-a inregistrat o crestere a numarului de cititori printre titlurile cu aparitie lunara, in cele 17 tari cuprinse in sondaj.

Harvard Business Review este lider de piata in acest segment cu o cota de 9,4%, urmat de National Geographic (8,5%), Euromoney (2,7%), Bloomberg Markets Magazine (2,6%) si Institutional Investor (1,6%), toate acestea inregistrand cresteri. Doar publicatia Scientific American a raportat o stagnare, cu o cota de 1,4%.

Printre titlurile cu aparitie la doua saptamani, Forbes a micsorat distanta fata de rivalul Fortune, cele doua avand o cota de piata de 2,8% si respectiv 3,2%.

Site-ul BBC continua sa aiba cea mai mare extindere in mediul de afaceri cu o cota de 21,4%, urmat de FT.com cu 12,5%, CNN.com cu 8,7% si Sky News cu 7,8%. In segmentul televiziunilor clasamentul audientei este rasturnat, cu Sky News care detine o cota de piata de 6,3%, urmat de CNN International cu 4,2%, Discovery Channel cu 4% si BBC World News cu 3,3%.

BE:Europe a fost lansat in urma cu 35 de ani si aduna opinii despre media si marketing de la cei mai importanti oameni de afaceri din Europa. Peste 60% dintre respondenti au in medie un salariu lunar de 161.019 euro.