In acelasi orizont de timp, ARBOinteractive isi propune sa atraga 75% din totalul investitiilor in retelele sociale. Pentru a realiza asta, regia si-a lansat o divizie dedicata social media, ARBOsocial, condusa de Dan Hutanu. Principalul obiectiv al diviziei este, pentru moment, educarea clientilor de publicitate in folosirea retelelor sociale.

“Amploarea fenomenului este atat de mare incat a generat o spaima in oamenii de marketing. Nu inteleg ce se intampla acolo. Nu inteleg de ce utilizatorii isi petrec atata timp in retelele sociale. Si atunci tendinta fireasca a fost sa se dea un pas inapoi: ok, nu intelegem, nu folosim”, a spus Calin Rotarus (foto), pentru Wall-Street.

Luna trecuta, Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI) a emis primele date de audienta ale Hi5.com in Romania. Rezultatele au fost surprinzatoare: reteaua sociala are 4,2 milioane de utilizatori unici lunar si a inregistrat peste 2 miliarde de afisari in luna octombrie.

"Publicarea datelor a fost o certificare oficiala a amplorii pe care acest fenomen a luat-o in Romania. Sunt convins ca foarte multi dintre marketing managerii care inainte de publicarea datelor spuneau «stiu ce sa fac, stiu eu cum sa fac strategia», acuma cerceteaza lucruri noi. Si, evident, efectul va fi cresterea cifrei de afaceri", a mai spus Rotarus.

SATI arata ca, practic, 2 din 3 afisari masurate de SATI au fost pe Hi5 si 40% dintre romanii care utilizeaza Internetul au cont pe aceasta retea sociala.

Romania este cea mai importanta piata pentru Hi5 in Europa de Est, a spus Ramu Yalamanchi, fondatorul Hi5, prezent in Romania cu ocazia lansarii ARBOsocial. La nivel global, Hi5 are 50 de milioane de utilizatori unici lunar si este a treia cea mai mare retea sociala, dupa Facebook si MySpace. Business-ul fondat de Yalamanchi se dezvolta in prezent in zona jocurilor online si implementeaza metode de plata directa din partea utilizatorilor. Cu toate acestea, marea majoritate a veniturilor provine din publicitate.

In Romania, ARBOinteractive a vandut anul acesta clientilor de publicitate doar 35 milioane afisari, dintr-un total de cateva miliarde. Cei mai activi clienti pe Hi5 sunt, potrivit lui Rotarus,brandurile "dinamice" precum jucatorii din telecom si producatorii de cafea.

Cititi un interviu cu Ramu Yalamanchi, fondatorul Hi5

Fondatorul hi5.com: Mi-ar fi greu sa vand business-ul, cel putin in prezent

Fondatorul hi5.com: Mi-ar fi greu sa vand business-ul, cel putin in...