Dintre utilizatorii obisnuiti de Internet din Statele Unite, 48% au declarat ca sunt dispusi sa plateasca pentru a citi continutul online al stirilor, inclusiv de pe telefoanele mobile. Acest rezultat este asemanator cu cel din Marea Britanie unde s-a inregistrat cel mai mic procent dintre cele noua tari unde Boston Consulting a realizat sondajul. In unele tari din vestul Europei, mai mult de 60% au declarat ca ar fi de acord pentru platirea continutului.

Cand au fost intrebati cat de mult ar fi dispusi sa plateasca, utilizatorii americanii de Internet au declarat ca doar trei dolari pe luna, comparativ cu italienii care au declarat ca sunt dispusi sa plateasca in medie sapte dolari. Celelalte tari care au fost incluse in studiu sunt Germania, Franta, Spania, Norvegia si Finlanda.

"Predispozitia consumatorilor si intentia de a plati este legata de existenta continutului gratuit", a declarat John Rose, analist al companiei de cercetare.

John Rose si Dominic Field, analisti Boston Consulting, au declarat ca in tarile europene, stirile tind sa fie gestionate de un numar restrans de jucatori mari. In schimb in Statele Unite, piata stirilor este foarte fragmentata chiar daca organizatiile s-au unit pentru a taxa accesul online, iar consumatorii vor putea gasi surse online gratuite.

De asemenea, este posibil ca americanii, fata de alte state, sa opteze pentru platirea accesului la site-uri care ofera acces la mai multe publicatii.

In mod paradoxal, in fiecare tara, cei care sunt de acord sa plateasca pentru majoritatea stirilor online sunt utilizatori care deja au platit pentru stiri. Studiul la care au participat 5.000 de oameni, a concluzionat ca taxarea accesului online la stiri nu vor genera venituri semnificative.