”Pentru specialistii in branding si cercetare, este evident ca pretul cu care s-a castigat licitatia este nejustificat de mic, fata de complexitatea si competentele necesare, dar atata timp cat acest lucru nu este un impediment pentru autoritatea contractanta, nici o contestatie nu poate schimba situatia”, a declarat Aneta Bogdan, managing partner al Brandient, cea mai importanta companie de consultanta de brand pe piata locala cu afaceri de un milion de euro si profit de in jur de 0,4 mil euro in 2008 potrivit Ministerului de Finante.

Bogdan este totodata reprezentantul oficial al asocierii Brandient Consult, Saffron Brand Consultants si Acacia Avenue, echipa celor trei companii fiind condusa de Wally Olins, unul dintre cei mai importanti specialisti in branding la nivel mondial.

Oferta aleasa de catre Ministerul Turismului pentru brandul de tara al Romaniei a fost cea de 0,89 mil euro, fara TVA si o prezentare tehnica de 80 de pagini realizata de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion - Taylor Nelson Sofres.

Celelalte doua asocieri finaliste alese dintre 13 participante au fost Saffron Brand Consultants- Brandient Consult - Acacia Avenue Limited care au propus o oferta financiara de 1.6 mil euro euro, fara TVA si o prezentare tehnica de 32 de pagini si TBWA Bucuresti - GFK Romania, cu o oferta financiara de 0,99 mil euro, fara TVA, si o prezentare tehnica de 87 de pagini.