A inova este un lucru care nu trebuie facut intr-un moment anume, intr-un singur loc sau domeniu.

“De ce trebuie sa inovam? Fie pentru a ramane pe piata, fie pentru a ajunge in fruntea ei. Indiferent care este scopul inovarii, ea trebuie sa promoveze o cultura avaint la lettre”, a afirmat directorul executiv de cercetare si dezvoltare al Nokia Romania, Valentin Deac, in cadrul evenimentului Zilele Biz, organizat de revista Biz.

“Nu exista un moment anume in care este bine sa venim cu ceva nou. Important este sa profitam de orice conjuctura, indiferent daca ea este pozitiva sau negativa. Asadar, putem inova intr-o situatie critica, cand suntem stramtorati si avem nevoie de ajutor si, implicit, de o cale de scapare sau chiar cand ne aflam sus, intre primii jucatori din piata in care operam”, adauga reprezentantul Nokia.

Valentin Deac da un exemplu din istoria companiei pentru a prezenta un moment critic: “La inceputul anilor '90, Nokia era pe cale sa-si inchida portile, chiar daca era o companie cunoscuta la nivel mondial. Segmentul de telefonie insemna doar 5% din intregul business la vremea respectiva. Astfel, s-a luat decizia de a ne concentra doar pe sectorul de telefonie si a de a deveni numarul unu global in piata de profil.”

Dupa cum spune directorul de cercetare si dezvoltare al Nokia Romania, nici un domeniu nu este privat de inovatie. Insa cel mai important lucru cand vine vorba de "nou" este schimbarea culturii unei companii.

“Poti sa schimbi produsele sau structura unei firme in cateva saptamani, dar cultura organizationala o poti transforma in ani, urmarind piata, situandu-te mereu cu un pas inaintea ei”, conchide el.

Forta inovarii, potrivit managing director-ului HP Romania Radu Enache, sta in oamenii tineri. Acestia sunt singurii care pot face schimbari majore, considera Enache.

Totodata, directorul de marketing al producatorului de vopseluri Fabryo, crede ca inovatia este o investitie pe termen lung, care poate aduce valoare adaugata companiei, in ciuda faptului ca prezinta un risc mare.

“Rata de succes a unui produs nou, spre exemplu, este de 10%”, a mentionat Stefan Teodorescu, oficialul Fabryo.