Dintre cotidienele de calitate, singurul care a inregistrat o crestere atat in privinta tirajului, cat si in privinta vanzarilor a fost Adevarul, cotidianul editat de grupul Adevarul Holding crescand la vanzari de 114.158 de exemplare in trimestrul al treilea al acestui an, fata de 37.091 de exemplare in trimestrul al treilea al anului trecut.

Aceasta majorare importanta a fost cauzata de decizia managementului companiei de a oferi din toamna 2008 carti din literatura romaneasca si cea internationala la preturi foarte mici.

Ideea inserturilor de carti (utilizata pentru prima data in Romania in toamna 2006 de Cotidianul) a majorat si vanzarile ziarului Jurnalul National, editat de trustul Intact, care a crescut de la 54.793 de copii vandute intre iulie-septembrie 2008 la 56.059 de copii vandute in trimestrul al treilea al acestui an.

Pe de alta parte, cele mai importante scaderi au fost la Evenimentul Zilei si Cotidianul, ziare care in ultimul an au trecut prin importante schimbari de management. De exemplu, la inceputul lui august conducerea Cotidianul a fost preluata de catre Cornel Nistorescu, ceea ce a dus la modificari editoriale si la un val de demisii.




Ziarele de sport au inregistrat scaderi semnificative in trimestrul al treilea al acestui an, atat din cauza crizei care i-a facut pe oameni sa renunte la cumpararea de ziare si reviste, dar totodata perioada comparativa din 2008 a fost imediat dupa Campionatul European de Fotbal si a cuprins Jocurile Olimpice de la Beijing, evenimente care fac ca vanzarile cotidienelor de sport sa creasca.

Chiar daca in trimestrul al treilea din 2009 vanzarile Gazetei Sporturilor au scazut cu aproape o treime fata de T3 2008, ziarul trustului Intact s-a mentinut la o diferenta importanta fata de ProSport, cotidianul editat de PubliMedia International, divizia de publishing a grupului MediaPro.




Cotidianul tabloid Click, editat de Adevarul Holding, a inregistrat, la fel ca si Adevarul, o crestere a tirajului vandut de aproape 70.000 de exemplare, in timp ce principalii sai concurenti au scazut cu aproape 25.000 de copii.





In ceea ce priveste publicatiile financiare, lucrurile au fost impartite: in timp ce unele publicatii cu traditie pe piata precum Ziarul Financiar, Saptamana Financiara, Capital, Business Magazin au avut tiraje si vanzari mai mici, cele lansate in ultimii doi, trei ani au inregistrat cresteri de vanzari.

De exemplu, Business Standard, cotidianul lansat in mai 2007 de catre Realitatea-Catavencu (grup condus de Sorin Ovidiu Vantu), si-a majorat vanzarile cu aproape 1.700 de exemplare, iar Financiarul, ziarul editat de catre trustul Intact din ianuarie 2008, a crescut de la 1.868 de copii vandute in T3 2008 la 3.393 de copii in aceeasi perioada a acestui an.

Chiar daca a crescut usor, cu pana in 100 de exemplare, Money Express, revista grupului Realitatea-Catavencu si-a mentinut vanzarile la jumatate fata de principalul sau competitor, Business Magazin, revista saptamanala editata de PubliMedia International.

Cea mai importanta crestere a fost insa la Curierul National, care a inregistrat vanzari mai mari de aproape sapte ori.



* Publicatiile Ziarul Financiar, Business Standard, Curierul National si Financiarul sunt cotidiene

** Publicatiile Saptamana Financiara, Capital, Business Magazin si Money Express sunt cu aparitie saptamanala.

Sursa: Brat