Aflat la a treia editie, studiul agrega cifrele de vanzari directe ale celor mai importante 14 companii din domeniu (regii si publisheri independenti).

Astfel, valoarea totala a vanzarilor companiilor participante la studiu a fost de 25.498.023 lei pentru primul semestru din 2009, in scadere cu 25% fata de S1 2008, cand valoarea totala raportata a fost de 33.873.413 lei, dar in crestere cu 58% fata de S1 2007, cand totalul a fost de doar 16.141.519 lei.

Principalele sectoare care au scazut volumul investitiilor in publicitatea pe Internet in acest semestru au fost cel financiar-bancar si sectorul auto, iar primul loc in topul categoriilor de advertiseri in functie de volumul investiilor a fost ocupat de catre sectorul telecom, care a cunoscut o crestere a investitiilor in publicitatea pe Internet de 75% fata de S1 2008 si de 3% fata de S2 2008.

“Primul raport IAB si PwC pe 2009 arata efectul crizei si asupra publicitatii online, cu toate ca Internetul pare a fi cel mai putin afectat dintre toate mediile. Speram ca editia pe al doilea semestru din 2009 sa arate o revenire a pietei de publicitate online si probabil semestrul 2 2009 va fi la o diferenta mult mai mica de 2008, cand deja se facusera simtite efectele crizei”, a declarat Cristian Petriceanu (foto), presedintele IAB Romania.

Printre companiile care au raportat confidential cifrele de vanzari pentru “Romanian Online Advertising Study” se numara principalele regii de publicitate online si principalii publisheri independenti (cu vanzari directe semnificative) din Internetul romanesc, care reprezinta in total peste 700 de site-uri.

“In ciuda scaderii resimtite in primul semestru, suntem de parere ca publicitatea online din Romania are un bun potential de crestere, tinand cont de diferenta considerabila dintre cheltuielile pentru publicitatea online din Romania si cele inregistrate in celelalte state ale Uniunii Europene. De fapt, actuala criza economica s-ar putea dovedi un catalizator al schimbarii din acest punct de vedere, tot mai multi advertiseri alocand un buget consistent pentru publicitatea online. Aceasta si pentru ca media digitale ofera o eficienta mai mare in ceea ce priveste directionarea mesajelor publicitare catre un anumit public tinta si permit masurarea mai precisa a impactului unei anumite reclame”, spune Ruxandra Bandila, marketing & business development director PricewaterhouseCoopers Romania.

Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers va demara culegerea de date la inceputul anului 2010, va cuprinde analiza datelor semestrului al doilea al anului 2009 si o analiza completa a anului 2009, precum si o prima analiza completa a pietei de-a lungul a trei ani consecutivi (2007-2009).

Cititi si Publicitatea online la 6 luni: Un prim trimestru ”sangeros”, urmat de o revenire usoara

Publicitatea online la 6 luni: Un prim trimestru "sangeros", urmat de o revenire usoara

Publicitatea online la 6 luni: Un prim trimestru "sangeros", urmat...