Cu toate acestea, pierderile raportate de grupul de presa sunt mai mici in 2009 fata de 2008, de 93 mil. euro.

Guardian News&Media a fost fortat sa recurga la disponibilizari , anuntand in noiembrie 2009 decizia de a concedia peste 100 de angajati in incercarea de a reduce pierderile zilnice care se ridicau la peste 100.000 euro. In 2009, GNM avea un numar de 1.773 de angajati, costurile cu personalul ridicandu-se la circa 100 mil.euro.

Pe de alta parte, oficialii grupului de presa au mentionat ca ziarele The Guardian si The Observer “au avut in continuare o performanta buna”, situatie similara si in cazul variantei online a The Guardian (Guardian.co.uk).

Urmand tendinta pietei, GNM se confrunta de asemenea cu o scadere puternica a ventirulor din publicitate si a tirajelor. Pentru a depasi aceasta situatie, editorul a anuntat un plan drastic de optimizarea a costurilor, care ar putea genera economii de ordinul milioanelor de euro. In 2008, compania a anuntat masuri de reducere a numarului de pagini in cazul The Observer si renuntarea la un anumit numar de publicatii cu aparitie lunara.