Una din patru companii si-a redus bugetele de marketing in ultimele trei luni ale anului trecut, potrivit raportului Bellwether al IPA (Institute of Practitioners in Advertising). Doar 18% dintre acestea au raportat o crestere.

Bilantul arata ca bugetele din intreaga industrie au scazut doar cu 7%, ceea ce inseamna o imbunatatire a perspectivelor fata de trimestrul anterior cand declinul a fost de 15%.

IPA a anuntat ca rata declinului este cea mai redusa din ultimii doi ani, iar estimarile potrivit carora cheltuielile de marketing vor creste au aparut din nou.

Increderea printre executivi a ajuns la cel mai ridicat nivel din 2005, cu 35% dintre respondenti declarand ca sunt "optimisti" in privinta perspectivelor financiare pentru industrie, comparativ cu 22% care sustin ca declinul din piata va continua si in acest an.

Rory Sutherland, presedintele IPA si vicepresedintele Ogilvy Group din Marea Britanie, a declarat ca raportul indica o imbunatatire a intregii economii.

Raportul IPA anunta ca bugetele de marketing vor creste in 2010 dupa ce companiile au introdus mai multi bani in publicitatea online. Totusi, cresterea bugetelor pentru viitorul an pare mai stersa in comparatie cu anii anteriori.

"Rezultatele raportului sunt stiri bune pentru sectorul serviciilor de marketing. Dupa noua trimestre consecutive de reduceri a cheltuielilor de marketing, se pare ca rata declinului este cea mai scazuta in aproape doi ani", a declarat Andy Viner, presedindele BDO.

"Exista un numar de indicatori care demonstreaza ca increderea a revenit, cu grupuri care au perspective pozitive de la propriul sector si performanta companiei. Bugetele de marketing din 2010 vor creste, iar ariile ca publicitatea online vor fi pe val", a adaugat reprezentantul BDO.

Bugetele investite in publicitatea online au crescut cu 11,5%, dar cheltuielile din media traditionala si vanzarile promotionale au scazut cu 7%.