Rusbridger a declarat ca este prea devreme pentru a respinge “potentialul de crestere al mediului online” motivand prin cea mai grava criza economica dupa cea din anul 1929. El a recunoscut ca cele 30 de milioane de euro castigate din publicitatea online nu au fost suficiente pentru a sustine ziarul in varianta printata, fapt reflectat si de reducerea personalului cu 100 de angajati in cazul The Guardian.

Cu toate acestea, Alan Rusbridger a afirmat ca introducerea taxarii continutului online ar putea reduce semnificativ veniturile din publicitatea online.

“Echipa de vanzari a The Guardian, care analizeaza modele de business si este concentrata pe cresterea audientei pentru continutul nostru si clientii de publicitate, nu vad in prezent niciun beneficiu prin introducerea taxarii, care ar putea inghiti toate veniturile din publicitate online in schimbul unor sume modeste pe care le-am atrage din taxarea universala a continutului web.

Echipa online a Guardian News&Media, condusa de Emily Bell, a analizat pana acum cel putin sase modele de taxare a continutului online insa nu au adoptat niciuna.

“Poate taxarea continutului online este o varianta buna pentru The Times sau New York Times, insa nu este pentru toti. Ar putea reprezenta o optiune pentru toti jucatorii la un moment dat in timp, insa nu acum”, a mai spus Rusbridger.

“Unele stiri sunt mai eficiente intr-o combinatie print-online. Asa ne construim modelul de jurnalism”, a adaugat oficialul The Guardian.