Reclamele de tip display ar putea contribui cu mai mult de un miliard de dolari sau 4% din vanzarile totale ale Google din acest an, in crestere cu aproximativ 40% fata de anul precedent, sustin analistii.

Cererea pentru reclame de tip display, care includ mesaje in continut video si reclame de tip banner afisate pe intreaga pagina web, ar putea creste mai repede decat cererea pentru reclame atasate cautarii (n.r. - search related ad), potrivit eMarketer.

In segmentul reclamelor display, Google se afla in spatele Yahoo, care in 2009 a avut venituri de 6,5 miliarde generate in mare parte de vanzarea reclamelor display. Google a incearcat sa acopere aceasta diferenta prin achizitii.


Doua dintre cele mai mari achizitii ale companiei sunt menite pentru piata de reclame display, compania platind 1,65 miliarde dolari pentru YouTube in 2005 si 3,1 miliarde dolari pentru DoubleClick in 2007.

Vanzarile de reclame video si bannere de pe YouTube,
cel mai mai mare site de video-sharing, ar putea sa contribuie la veniturile de publicitate ale Google cu 700 milioane dolari, sustin analistii Barclays. Cu DoubleClick, Google a achizitionat o tehnologie care gestioneaza reclame display pe site-uri din intreaga lume.

Companiile tind sa foloseasca reclamele de tip display pentru a creste increderea intr-o marca sau un produs in timp ce desfasoara reclame de tip searching pentru a incuraja consumatorii sa faca actiuni specifice, cum ar fi achizitii. Deoarece reclamele atasate cautarilor online sunt mai ieftine, iar eficacitatea este usor de masurat, bugetele venite din partea companiilor de publicitate s-au directionat catre aceasta in timpul recesiunii.

In prezent, reclama display este cautata dupa ce companiile de publicitate
care s-au axat pe reclame televizate si din print isi muta bugetele catre internet. In acest an, reclama de tip display ar putea creste cu 8,2% la 7,9 miliarde dolari in Statele Unite, in timp ce reclama de tip search ar putea creste cu 5,6% la 11,4 miliarde dolari, anunta eMarketer.