Libertatea ramane cel mai citit ziar din Romania, cu o audienta medie per editie de 1,4 milioane cititori, in usoara crestere fata de perioada iulie 2008-iulie 2009. Ultimul val de masuratori SNA a adus o schimbare in topul tabloidelor, Click depasind CanCan, dupa o crestere cu 117.000 a numarului de cititori.

Promovarea intensa si inserturile de carti si DVD-uri s-au reflectat si in audienta ziarului Adevarul, care a sporit cu 73.000 de cititori. Un alt factor care ar fi putut duce la aceasta crestere este lansarea cotidianului gratuit Adevarul de Seara. Inainte de a-l lansa, directorul general al trustului Razvan Corneteanu spunea ca ziarul gratuit va duce la o crestere a audientei ziarului platit si la o sporire a brand awareness-ului.

Cele mai mari pierderi de audiente le-au inregistrat ziarele cu profil sportiv Pro Sport si Gazeta Sporturilor, 34.000 respectiv 24.000 de cititori. Scaderi mai mici au inregistrat si cotidienele quality Jurnalul National, Evenimentul zilei, Romania libera si Gandul. Cel din urma a fost intrecut in audienta de colegul de trust, Ziarul Financiar, un cotidian pe nisa economica.

13 octombrie 2008-11 octombrie 2009 21 iulie 2008-19 iulie 2009 Variatie
Libertatea 1.429.000 1.425.000 +4.000
Click 1.055.000 938.000 +117.000
CanCan 958.000 961.000 -3.000
Gazeta Sporturilor 734.000 758.000 -24.000
Jurnalul National 696.000 698.000 -2.000
Adevarul 590.000 517.000 +73.000
Pro Sport 590.000 624.000 -34.000
Evenimentul Zilei 524.000 544.000 -20.000
Adevarul de Seara 483.000 -
Romania libera 253.000 254.000 -1.000
Ziarul Financiar 242.000 253.000 -11.000
Gandul 234.000 247.000 -13.000
Cotidianul* 227.000 -
Curierul National 162.000 166.000 -4.000
Curentul 84.000 -
Business* Standard 39.000 -

*Titluri care nu mai sunt pe piata, dupa ce au fost inchise in decembrie 2009
Sursa: SNA

Cum investeste in media cel mai bogat roman

Cum investeste in media cel mai bogat roman