Wall-Street: Planuiti sa lansati acel serviciu de publicitate localizata anul acesta?

Marco Kind:
Daca gasim destula atractivitate in piata si daca e destul angajament din partea brandurilor de a realiza un anumit numar de campanii, atunci vom investi.

Wall-Street: Acum va aflati in faza de cercetare?

Marco Kind:
Da.

Wall-Street: Cate campanii de mobile advertising ati rulat anul trecut?

Marco Kind:
Cateva sute.

Wall-Street: Si ce estimari aveti pentru anul acesta?

Marco Kind:
Nu comentez niciodata bugetele. Speranta si ambitia mea e sa dublam lista brandurilor de anul trecut, adica sa atragem noi branduri iar cele care au realizat deja campanii impreuna cu noi sa continue. Pentru mine este foarte important ca deja am consacrat acest mediu (mobilul, ca mediu publicitar – n.red.) in piata, ca brandurile care au facut asta anul trecut vor continua si vreau sa vad o lista inca pe atat anul acesta. Practic, spun ca vrem sa ne dublam numarul de clienti.

Wall-Street: Cat de ridicat este nivelul de acceptare al utilizatorilor romani in ceea ce priveste campaniile de publicitate pe mobil?

Marco Kind:
Foarte ridicat. Este printre cele mai ridicate din toate cele 18 tari in care suntem prezenti cu Vodafone.

Wall-Street: Chiar daca utilizatorii nu au beneficii financiare pentru a primi reclama pe mobil.

Marco Kind:
Bineinteles. Dar ce e mai placut decat sa primesti ceva mic, dragut si inspirational, fie ca vorbim de o campanie prin SMS sau MMS. Daca nu iti place, e ca un mesaj oarecare, il stergi. Dar e ceva nou, are un efect de surpriza si e inspirational. Asta vedem si la clientii care au optat pentru a primi publicitate. Pentru ca nu facem spam. Trimitem mesaje publicitare doar clientilor care au spus da, vreau sa primesc informatii. Numarul celor care au optat sa nu mai primeasca astfel de mesaje este foarte, foarte mic. Acesta e un semn ca nivelul de acceptare e foarte ridicat.

Wall-Street: In ultimele saptamani, Orange a lansat o serie de produse orientate pe comunitati bine definite: fanii Dinamo, reprezentantii Avon, clientii Praktiker. Planuiti sa faceti ceva in directia asta la Vodafone?

Marco Kind:
Pentru mine, asta nu are nimic de-a face cu publicitatea pe mobil.

Wall-Street: Dar este o strategie de marketing.

Marco Kind:
Da. Cred ca este interesant, dar atat.

Wall-Street: Care sunt obiectivele generale de comunicare ale Vodafone anul acesta?

Marco Kind:
Vrem sa continuam ce am facut in 2009, actiuni de care sunt foarte mandru. Cred ca avem cel mai bun advertising din telecomul romanesc. Studiile de piata ne arata ca in termeni de notorietate a brandului si recunoastere suntem pe locul unu si sunt foarte determinat sa cresc acest lead in fata competitorilor.

Wall-Street: Cum a evoluat bugetul de publicitate al Vodafone anul acesta fata de 2009?

Marco Kind:
Nu fac niciodata comentarii in legatura cu bugetele.

Wall-Street: Tot in zona de publicitate, Bogdan Enoiu, seful grupului McCann a spus ca va fi foarte proactiv in a redeveni partenerul Vodafone si pe media. Care sunt sansele ca bugetul de media al Vodafone sa se intoarca la McCann anul acesta?

Marco Kind:
(Rade) Suntem o companie foarte respectabila. Cred ca am emis un comunicat de presa in piata in care am spus ca ne vom muta la OMD. Puteti presupune ca daca am emis un comunicat de presa in care am spus ca am ales OMD, atunci raman la aceasta decizie. Cred ca ati ghicit raspunsul.

Dar cred ca, in general – e un comentariu general, care nu face referire la nimeni anume in piata asta – ce imi place mult la aceasta piata e ca este foarte competitiva. Atmosfera competitiva se regaseste in toate aspectele acestei piete, fie ca se concureaza pentru cota de piata, fie ca clientii cer mai multa valoare, e un aspect foarte dragut al acestei piete. Dar eu am facut alegerea.