Blavatnik, care detine grupul industrial Access Industries, a declarat pentru Financial Times ca studiourile ar putea fi o platforma buna pentru extinderea actualelor active, iar la pretul potrivit acestea sunt o proprietate grozava.

Studiourile care au produs filme precum “Pe aripile vantului” si “Vrajitorul din Oz” au trecut prin momente dificile in urma achizitiei din 2005 de catre consortiul detinut de Sony.

Ofertele initiale pentru MGM au fost scazute, iar vanzarea nu ar putea atrage oferte mai mari de 1,5 miliarde dolari.

Valoarea librariei de filme, cea mai mare de la Hollywood, a fost afectata de vanzarile in scadere a DVD-urilor, in timp ce demersurile pentru restabilirea studioului ca o forta de productie au esuat, nereusind sa atraga suficiente fonduri pentru noi titluri.

Blavatnik concureaza cu Time Warner, care detine un capital important in urma vanzarii diviziei de televiziune prin cablu, si Relativity Media, grupul de productie sustinut de compania de investitii Elliott Associates. De asemenea, omul de afaceri rus a declarat ca vrea sa construiasca o platforma media pentru secolul 21.

Printre alte investitii media ale miliardarului rus se numara participatia in compania media Top-Up TV si participatia in cadrul Warner Music. De asemenea, acesta detine operatiunile din Marea Britanie ale Icon, compania de film detinuta de Mel Gibson

"Veniturile provenite din industria media sunt 'minuscule' fata de celelalte din portofoliul Access, insa in urmatorii cinci ani vreau sa detin mai multe active in segmentul media si telecom decat in prezent", a declarat Blavatnik.