Potrivit companiei Kantar Media, parte a grupului WPP, publicitatea TV din Statele Unite scazut cu 2,4% in ultimul trimestru, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior. Publicitatea din print si radio a scazut cu o cadenta mai redusa decat s-a intamplat in primele noua luni ale lui 2009.

Piata de publicitate online a scazut cu 2,1% in al patrulea trimestru, desi este singurul sector care a inregistrat o crestere de 7,3% pentru intreg anul, fiind sustinut de investitiile sectoarelor telecom, productie si turism.

"Advertiserii pariaza pe o imbunatatire a pietei ce va avea loc destul de curand", a declarat Jon Swallen, vicepresedinte pentru cercetare din cadrul Kantar Media. "De asemenea, acestia vor sa fie cat mai bine pozitionati in piata cand activitatea consumatorilor va reveni", a mai adaugat acesta.

Bugetele din publicitate au scazut un 12% in 2009, la 125,3 miliarde dolari. In trimestrul al patrulea, cheltuielile au scazut cu sase procente dupa ce in trimestrul al treilea a fost inregistrat un declin de 15%. Cheltuielile pentru cele mai importante zece categorii de industrii au scazut cu 10,7% in 2009.