Calificarea CIM, recent introdusa in Romania prin intermediul companiei de training The ExP Group, este echivalentul unui MBA puternic specializat pe marketing. Fata de programele de MBA oferite de scoli precum Harvard si Insead, calificarea in marketing are cateva puncte comune si o serie de diferente:

Asemanari:

• Recunoastere globala: Calificarea CIM este acceptata in 130 de tari, in timp ce MBA-ul de la Harvard este recunoscut in circa 150 de tari

• Retea de membri: 50.000 de persoane au obtinut pana acum calificarea CIM, comparativ cu 56.685 de alumni ai unui MBA la Harvard

• Prezenta pe piata: Atat Chartered Institute of Marketing din Londra, cat si Harvard Business School au in jur de 100 de ani

• Numarul de examene: Pentru obtinerea calificarii CIM, cursantii pot da pana la 15 examene, in functie de nivelul de la care incep si de numarul de examene care le vor fi echivalate datorita experientei de munca. Media de examene la un MBA este de 21

Diferente:

• Costuri: Costurile pentru calificarea CIM se pot ridica la 15.000 euro, incluzand traininguri, manuale si taxele de evaluare. La Harvard Business School, costurile de scolarizare pentru un an se ridica la 50.000 de dolari.

• Rata de absolvire: MBA-urile sunt foarte selective la admiteri, dar odata intrati cursantii la absolvesc intr-un procent foarte mare. La CIM se poate inscrie oricine, inclusiv studentii, insa rata de absolvire la nivel global este de 30-40%.

• Perioada de timp: Un MBA la scolile de top dureaza intre unul si doi ani. Pentru CIM, durata minima este de un an si nu exista o limita de finalizare. In medie, obtinerea calificarii dureaza trei-patru ani

• Dedicare: Un MBA de top cere implicare totala, implicand de multe ori traitul intr-un campus universitar. In cazul calificarii CIM, cursantii au un program mai flexibil si isi pot continua jobul.

Calificarea CIM are patru module, in functie de nivelul de dificultate – de la ABC-ul marketingului pana la informatii foarte aprofundate. The ExP Group este acreditata deocamdata pentru al treilea pilon, care presupune sa ai atat studii teoretice, cat si experienta in domeniu, insa la cerere pot fi organizate si celelalte trei module.

Compania se afla in prezent in discutii cu 10 multinationale interesate sa finanteze calificarea angajatilor din departamentul de marketing.

In Romania exista nu mai mult de 10 specialisti in marketing acreditati la CIM, estimeaza Matilda Crossman, director ExP Group pentru Europa Centrala si de Est. Primul roman acreditat la CIM a fost Aneta Bogdan, managing partner Brandient, in urma cu sapte-opt ani.

200 de clienti intr-un an

The ExP Group a intrat in Romania in 2009, iar de atunci a atras 200 de clienti, companii multinationale. In afara de calificarea CIM, compania este si unul dintre cei trei reprezentanti in Romania ai calificarii ACCA, pentru specialistii din domeniul financiar. Succesul ExP Group in a atrage clienti intr-o perioada atat de scurta se explica si prin faptul ca echipa de senior manageri este cea care a introdus ACCA in Romania in urma cu 11 ani, avand deja relatii solide cu multinationalele din Romania, explica Matilda Crossman.

Principalii clienti ai ExP Group provin din domeniile telecom (unde lucreaza cu trei jucatori), tutun si banci.

Anul trecut, compania a investit 1 milion de euro pentru lansare si aducerea de noi programe de training. Investitiile vor continua in urmatorii doi-trei ani, cand se va urmari insa si atingerea break-evenului.