Investitiile totale in publicitate au scazut anul trecut cu 1,6% comparativ cu 2008, potrivit studiului Nielsen Global AdView Pulse, realizat pe baza datelor centralizate din 27 de piete, inclusiv Europa, Asia, America de Nord si Africa.

In ciuda scaderii globale, aproape de sfarsitul anului au aparut “semne importante de imbunatatire”, ultimul trimestru aducand o crestere de 4,5% a investitiilor in publicitate, generata in primcipal de regiunea Asia-Pacific (+12%) si Europa (+2,6%).

Rezultatele din ultimul trimestru al lui 2009 ar putea fi interpretate ca “semne bune pentru ce va urma anul acesta”, potrivit lui Ben van der Werf, managing director al Nielsen Global AdView, care insa a avertizat ca respectiva crestere s-a calculat comparativ cu ultimele luni ale lui 2008, cand economiile au fost lovite de criza financiara.

La nivel global, televiziunea a beneficiat cel mai mult de pe urma acestei reveniri, urmata de radio. Printul a ramas cel mai afectat dintre medii.

In Europa, radioul a fost singurul dintre mediile traditionale care a raportat o crestere a veniturilor din publicitate, cu 1,9%. Investitiile in publicitatea TV au scazut cu 2,8%, cele in ziare cu 5%, in timp ce revistele au pierdut 14,7% comparativ cu 2008. Chiar daca nu a fost inclus in studiul Nielsen, Internetul a fost singurul mediu care a raportat cresteri in aproape toate tarile participante la studiu.

Investitorii in publicitate cu evolutiile cele mai bune la nivel global au fost sectoarele FMCG (+10,6%), sanatate (+6,1%) si canale de distributie (+4,2%).