Bugetul mediu al unei campanii de promovare desfasurate la click pe reteaua de socializare Facebook, care are peste un milion de utilizatori in Romania, este intre 2.000-3.000 de euro, declara Laurentiu Pop, deputy managing director al Httpool Romania, agentia de publicitate interactiva care vinde publicitate pentru Facebook pe piata locala.
Cei mai mari investitori in publicitatea pe reteaua de socializare sunt din domeniul bunurilor de larg consum, telecomunicatiilor, bancar, IT si comert electronic. In prezent reteaua cu peste 400 de milioane de utilizatori la nivel mondial are putin peste un milion de vizitatori si in Romania, in ultimele trei luni fiind inregistrata o dublare a numarului de conturi active in tara noastra.

“Pastrand trendul de crestere si interesul crescut atat al userilor, cat si al advertiserilor consideram ca Facebook isi va dubla numarul de unici pana la sfarsitul anului. Astfel, vom vorbim de peste 2.000.000 de conturi active din Romania”, a declarat pentru Wall-Street Laurentiu Pop, director general adjunct al Httpool Romania, agentie lansata in vara 2008.

In ultimul an compania a desfasurat campanii pe Facebook pentru peste 50 de clienti din majoritatea domeniilor.

“Primim zilnic cereri de promovare pe Facebook, de la o simpla promovare a unui magazin online pana la creare unei strategii de comunicare a unei banci ori lansarea unui produs din zona IT. O campanie medie desfasurata pe Facebook are un buget de 2.000-3.000 euro, dar aceasta suma este valabila doar pentru campanile desfasurate la click”, afirma Pop.

Cu toate acestea, exista si companii mai putin deschise catre promovarea online pe o retea de socializare, printre acestea aflandu-se firmele din industriile de nisa.

Nu consider ca o companie care produce sine de cale ferata si-ar promova produsele pe Facebook. In schimb, ar putea desfasura o campanie de CSR pe Facebook”.

Reprezentantul Httpool nu a dorit sa precizeze care au fost veniturile retelei de socializare in Romania si nici cat inseamna Facebook din businessul agentiei.

El nu a dorit sa declare, de asemenea, veniturile si profitul net al Httpool in 2009, dar a afirmat ca pentru acest an obiectivul este sa creasca cu aproximativ 20%. Agentia a inregistrat in 2008 afaceri in jurul a 22.000 de euro si pierderi nete de 100.000 de euro conform Ministerului de Finante.

Agentia are sase angajati, iar pentru Facebook exista o echipa dedicata vanzarii de publicitate.

Managementul Httpool estimeaza ca anul acesta piata de publicitate online va ajunge la circa 30 de milioane de euro fata de 20 de milioane de euro anul trecut, iar retelele sociale vor atrage 6-7% din totalul investitiilor pentru promovarea pe internet.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri