Astfel, veniturile din publicitate gestionate de Splendid Media in 2009 s-au ridicat la 8,84 mil. euro, in scadere fata de nivelul atins in 2008, de 15,2 mil. euro, fara a lua in considerare si sumele atrase din Campionatul European de Fotbal. Splendid Media este la al doilea contract in derulare cu SRTv, obtinut in urma unei licitatii publice organizate in decembrie 2009.

TVR 1 a incasat din publicitate 6,87 mil. euro in 2009, TVR 2 – 1,78 mil. euro, TVR Cultural – 75.773 euro, TVR 3 – 53.301 euro. In plus, Televiziunea Romana a inregistrat venituri nete pentru site-ul institutiei de 3.366 euro.

Potrivit raportului de activitate al Televiziunii Publice, piata de publicitate TV, care reprezinta 65% din industria de publicitate, a afisat anul trecut o scadere de 41%, publicitatea in print a inregistrat un declin de 60%, iar piata de publicitate radio s-a contractat cu 40%.

Televiziunea Publica a inregistrat in 2009 un deficit brut de 48 milioane de lei, cu 10,85% mai mic fata de 2008. Cifra de afaceri neta a SRTv a fost de 537.372.568 lei.

"Pentru piata media din Romania, anul 2009 a fost un an negru. S-au inchis sau si-au restrans activitatea o multime de ziare, radiouri si posturi de televiziune, multe sunt in pragul falimentului, iar cele care supravietuiesc sunt nevoite ca, in lupta lor pentru putinii bani care mai vin din publicitate, sa produca emisiuni mai ieftine si de multe ori de o calitate indoielnica. Trebuie spus ca, in ciuda tuturor apelurilor facute, clasa politica a preferat sa taca, uitandu-se cu cinism la agonia unui segment fundamental al democratiei, un element in lipsa caruia nici nu se poate vorbi despre democratie", se arata in raportul SRTv.

TVR are in prezent 12 posturi de televiziune, incluzand si studiourile teritoriale, respectiv 3.086 angajati.

Cititi aici raportul de activitate al Societatii Romane de Televiziune