Publicitatea online in SUA a atins valoarea de 6,3 mld. dolari in ultimul trimestru din 2009, o crestere record de 13,8% fata de nivelul de 5,5 mld. dolari in T3 al aceluiasi an, respectiv de 2,6% fata de aceeasi perioada din 2008.

“Nivelul record atins in ultimul trimestru al anului trecut reprezinta o indicatie clara asupra faptului ca ce a fost mai greu in industria de publicitate online a trecut si se fac primii pasi spre revenire”, declara David Silverman, partener PricewaterhouseCoopers.

Potrivit raportului, publicitatea prin motoare de cautare a reprezentat 47% din totalul pietei de publicitate online, in crestere cu 45% fata de 2008, urmat de display advertising – 35% din total. La randul sau, publicitatea video online a crescut cu 38% in 2009.

“Acest raport arata clar ca media digitale au devenit o componenta principala a unei campanii de publicitate si marketing de succes. Pe masura ce consumatorii petrec din ce in ce mai mult timp in mediul online, marketerii isi intensifica prezenta in aceasta zona, creand branduri online si transformand digitalul in forta centrala a strategiilor cross-media”, spune Randall Rothenberg, presedinte si CEO al IAB.

Accesati aici Raportul IAB si PricewaterhouseCoopers