Potrivit studiului, la care au participat 300 de companii, bugetele de marketing in cazul a 21% dintre respondenti au fost majorate in primul trimestru al acestui an.

In plus, marketerii s-au aratat optimisti in ceea ce priveste evolutia economiei in acest an si au declarat ca vor continua sa creasca bugetul de publicitate.

Aproximativ 42% dintre executivi s-au declarat increzatori in evolutia financiara a companiilor pe care le conduc, in timp ce 31% si-au afirmat optimismul in privinta evolutiei pozitive la nivelul industriei din care fac parte.

Pe de alta parte, bugetele pentru publicitatea online au fost majorate pentru al treilea trimestru succesiv, mediul online avand cea mai ridicata rata de crestere.

“Este bine sa vezi companii care isi cresc investitiile in zona marketingului pentru a-si majora afacerile, o schimbare binevenita comparativ cu situatia de anul trecut. In timp ce activitatile online conduc la capitolul promovare, cifrele arata ca si publicitatea traditionala incepe sa isi revina”, afirma Rory Sutherland, presedinte IPA si vicepresedinte al Ogilvy Group Marea Britanie.

“Cu toate acestea, aceste rezultate nu ar trebui privite ca o simpla revenire la vremurile bune in marketing. Companiile trebuie sa isi justifice cresterile de bugete si sa maximizeze ROI-ul, ca atare am observat o crestere a activitatilor de marketing online masurabile”, adauga Andy Viner, director al diviziei media din cadrul BDO LLP.