Ideea infintarii inTaxi Media a aparut undeva spre finalul anului trecut, in timpul unei vizite in Singapore, unde Razvan Toma (foto) a calatorit cu unul dintre taxiurile echipate cu ecrane interactive.

“In Singapore, masinile echipate fac parte din categoria premium, in mare parte cele care deservesc locatiile de top - dar nu numai - ale orasului. Reusind sa-i contactez pe reprezentantii firmei, am reusit sa stabilesc un parteneriat, pentru livrarea echipamentelor, cat si a softului necesar. In toata aceasta perioada, am cerut feedback de la nenumarate persoane, primind in mare parte rapunsuri pozitive. Impulsul final l-am primit de la profesorul meu de antreprenoriat , pe care l-am avut la MBA”, povesteste Toma.

Daca ideea a aparut in luna octombrie 2009, procurarea aparatelor, pregatirea continutului si instalarea propriu-zisa au durat cateva luni de zile, astfel incat activitatea efectiva a inceput in luna februarie a acestui an. Momentul de start al activitatii a coincis cu intrarea Grant Taxi, partenerii inTaxi Media, pe aeroportul Otopeni.

Ca si investitie initiala, costurile s-au ridicat la aproximativ 25.000 euro. In ceea ce priveste dificultatile intampinate la inceputul afacerii, acestea au fost mai mult legate de scaderea semnificativa a bugetelor de publicitate in toate sectoarele. “Din pacate, aceasta tehnologie nu exista acum 1-2 ani, atunci cand poate intrarea pe piata ar fi fost cu mult mai usoara”, spune oficialul inTaxi Media.

Astfel, pe parcursul unei calatorii cu taxiul, care dureaza in medie 20-25 de minute, pasagerii se afla intr-un cadru intim, privind materiale diverse din domenii de interes cum ar fi lifestyle, auto, business report, luxury, calatorii, stiri. In plus, pasagerii au posibilitatea de a-si nota datele de contact ori chiar a actiona pentru a comanda un produs sau serviciu.

De asemenea, prin intermediul acestui serviciu pot fi create prezentari interactive pentru diverse produse, tururi virtuale pentru spatii comerciale/imobiliare sau se pot face simulari pentru diverse pachete turistice. Platforma suporta sistemul Flash, astfel incat materialele pot fi personalizate nelimitat.

inTaxi Media incorporeaza atat specificul revistelor pentru straini – gasite in holurile hotelurilor, al reclamelor din interiorul cladirilor de birouri – atingand consumatorii din segmentul business, insa este si un ghid al Bucurestiului, oferind informatii despre evenimente, stiri, puncte de interes.

Publicul tinta al companiei este format din segmentul de business – middle sau top manageri ai multinationalelor, oaspetii hotelurilor de top, pasageri ai aeroportului Otopeni, oaspetii locatiilor de lux din Bucuresti.

Costurile unei campanii lunare in sistemul inTaxi Media sunt cuprinse intre 35 si 300 de euro. Clientii pot beneficia de mai multe pachete de promovare, de la prezentare multimedia (Flash) in catalog, pana la pachete complete cuprinzand spoturi audio/video, bannere, promovare evenimente ori oferte speciale, cat si mesaje contextuale.

In momentul de fata cel mai important parteneriat incheiat este cel cu Grant Taxi, inTaxi Media fiind prezenta in taxiurile cu acces pe aeroport, care insumeaza aproximativ 50.000 de pasageri pe luna. In plus, compania are incheiat un parteneriat cu o publicatie locala de business si isi propune sa extinda colaborarea spre alte domenii ale publicatiilor din trustul de presa Intact.

De asemenea, inTaxi Media poarta discutii cu Zile si Nopti pentru livrarea calendarului de evenimente.

In ceea ce priveste planurile de extindere, compania isi propune ca pana la finalul acestui an sa acopere un minim de 700 de masini, iar pe viitor vizeaza sa atinga o mare parte din piata de taxiuri din Bucuresti. In plus, Razvan Toma nu exclude nici atragerea unui potential investitor in afacerea pe care a fondat-o.

Echipa inTaxi Media este formata in prezent din 3 persoane. Planurile vizeaza marirea echipei de vanzari si angajarea in acest an a 1-2 persoane pe zona tehnica.

Publicitatea trebuie sa se adapteze din mers

Razvan Toma considera ca publicitatea traditionala si-a diminuat eficienta, trebuind completata in mod obligatoriu de surse neconventionale.

“Cred ca marketerii trebuie sa se apropie cat mai mult de consumator, expunandu-si mesajele si altfel decat prin simpla afisare a unui banner. Confucius spunea «Spune-mi si voi uita; arata-mi si poate imi voi aminti; implica-ma si voi intelege». Pe acelasi concept ne bazam si activitatea noastra, incercand sa interactionam cu pasagerii, oferindu-le cu mult mai multe decat o simpla publicitate anosta, timp de 20-25 minute cat dureaza o calatorie”, explica Toma.