In ultima saptamana The Sun si Coca-Cola si-au anuntat strategiile ambitioase pentru a atrage microbistii in jurul fenomenului sportiv.

Astfel, Coca-Cola, ce va beneficia de un buget de marketing de ordinul milioanelor de euro, va utiliza in campania sa TV-ul si online-ul, respectiv o tema “de celebrare”, in timp ce The Sun a inceput campania printr-un spot TV de 90 de secunde in cadrul emisiunii Britain’s Got Talent.

Veniturile atrase de barurile din Marea Britanie au crescut la ultimul Campionat Mondial pana la 142 mil. euro, potrivit British Pub&Beer Association, in timp ce Enders Analysis estimeaza ca piata TV va inregistra un avans de 20% in lunile aprilie-mai, respectiv 15% in iunie.

Peisajul media a trecut prin schimbari importante de la ultimul Campionat Mondial, in 2006, prin cresterea numarului de televizoare HD si dezvoltarea mediului digital care ofera oportunitati pentru publicitatea targetata.

Campania pe telefonul mobil

Client:
Emirates Tours
Agentie: Starcom

Sponsor oficial al Campionatului Mondial de Fotbal, Emirates Tours ofera diferite pachete pentru fanii care doresc sa calatoreasca spre Africa de Sud.

“Extragerile pentru acest campionat au avut loc la o ora la care oamenii nu erau nici acasa si nici la birou, astfel incat telefonul mobil a fost mediul cel mai potrivit pentru a atinge consumatorii”, spune James Tagg, seful diviziei mobile din cadrul Starcom.

Astfel, Starcom a rezervat intregul spatiu publicitar de pe varianta mobila a Sky Sports pentru a comunica cu publicul ABC1 format din barbati care ar putea sa-si rezerve bilete. Bannerele au fost afisate incepand cu ora 24.00 si pana in dimineata zilei urmatoare. Cand utilizatorii accesau un banner erau directionati catre o alte pagina de Internet mobil, unde isi putea introduce datele. Apoi acestia putea opta pentru primirea unui e-mail cu o brosura PDF ori puteau apela direct un call centre.



Brandul provocator

Client:
Puma
Agentia: ZenithOptimedia

“Campionatul Mondial reprezinta un moment destul de scump pentru a fi on-air si este cel mai bun moment pentru a targeta consumatorii de sex masculin”, spune Neil Walker, oficial in cadrul ZenithOptimedia.

Astfel, Puma a realizat o campanie de promovare inaintea evenimentului sportiv, decat in timpul campionatului, folosind reteaua Sky Sports Pub pentru a-I atinge pe microbistii care urmaresc meciurile in pub-uri.



Sponsorul global

Client:
Coca-Cola
Agentii: Naked si Vizeum

Ca sponsor principal al Campionatului Mondial de Fotbal activitatea Coca-Cola a fost organizata timp de mai multi ani. Aceasta a inceput in luna septembrie 2009, cand FIFA a oferit Coca-Cola trofeul campionatului, devenind subiectul unui tur mondial.

Campania TV este axata in jurul temei “Cum sarbatoresti?”, inspirata de ideea unei bucurii spontane, in stilul in care Roger Milla a sarbatorit in 1990 inscrierea unui gol.

“A fost prima oara cand cineva a dansat pe terenul de fotbal. Am surprins oameni dansand si momente amuzante pe masura de trofeul calatorea in jurul lumii”, spune Ivan Pollard, partener Naked.

Strategia Coca-Cola va fi lansata in Marea Britanie in luna mai, folosind TV, outdoor, online si media interactive.



Piata outdoor

Clienti:
diferiti
Proprietari media: diferiti

Campionatul Mondial de Fotbal din acest an reprezinta un turneu outdoor, a declarat Dave McEvoy, director de marketing al JCDecaux, care a identificat patru momente cheie care pot fi exploatate de catre publicitari: anticipatia, constructia, expectativa, jocul si celebrarea.

“Avem o prezenta foarte buna in apropierea stadioanelor, in baruri si restaurante. Am identificat oportunitati pentru a domina zonele in care oamenii se vor aduna pentru a urmari meciurile de fotbal”, afirma Steve Atkinson, director de vanzari Clear Channel.



Sponsorul radio

Client:
McCoy's
Agentia: Mediaedge:cia

Producatorul de snacksuri McCoy’s a investit 2,2 mil. euro in strategia pentru Campionatul Mondial. Brandul va avea o prezenta on-air in fiecare zi pe postul de radio TalkSport si pe site-ul acestuia.