Trusted Brands 2010 s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Respondentii nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica" si "Intelegerea nevoilor clientilor".

Rezultatele studiului din Romania au evidentiat schimbari la nivel de perceptie si incredere fata de anii precedenti. La categoriile: Banca, Automobile, Camera foto sau Companie de asigurari s-au schimbat liderii, in timp ce la alte categorii (Electrocasnice, Benzinarii, Cosmetice), ocupantii locului intai si-au intarit pozitia, comparativ cu anii trecuti. Una din surprizele studiului din acest an a fost revenirea in forta a unor branduri romanesti. La categoria Automobile, de exemplu, Dacia a trecut pe primul loc in topul increderii romanilor, loc ocupat anul trecut de Mercedes-Benz.

Categoriile comune:

– Automobile: Dacia
– Electrocasnice: Philips
– Computer personal: Dell
– Telefonie mobila: Nokia
– Operatori telefonie mobila: Vodafone
– Camera foto: Canon
– Agentie de turism: Paralela 45
– Banca: BCR
– Card de credit: Visa
– Companie de asigurari: Asirom
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinarii: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder's
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea
– Produse cosmetice: Nivea
– Detergenti: Ariel
– Cereale pentru mic dejun: Nestle

Categorii locale:

– Produse de panificatie: Vel Pitar
– Materiale de constructii: Ceresit
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Produse din carne: Cris-Tim
– Condimente: Fuchs
– Apa minerala: Borsec
– Clinica Privata: Medlife
– Suplimente naturale alimentare: Walmark
– Produse lactate: Danone
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Pasta de dinti: Colgate
– Centre comerciale: Carrefour
– Cotidian: Jurnalul National
– Statii Radio: Europa FM
– Statii TV: Pro TV
– Retailer bricolaj si amenajari: Bricostore

In ceea ce priveste institutiile, studiul a relevat ca increderea romanilor in unele dintre ele a scazut dramatic, in timp ce in altele se mentine printre cele mai mari din Europa. Increderea in Politie si Justitie ramane in continuare foarte mica fata de media europeana (35% si, respectiv, 22% fata de – 59% si, respectiv, 40%). In schimb, increderea in casatorie este cea mai mare in tara noastra, cu un procent de 79% fata de 68% cat este media in cele 16 tari participante la studiul Trusted Brands.

La categoria Profesii, pilotii i-au detronat pentru intaia oara pe pompieri: romanii au votat 90% pentru piloti, 89% pentru pompieri si 84% pentru farmacisti – cele trei profesii care s-au situat pe podium si in 2009. Ultimele trei locuri ale clasamentului au ramas aceleasi fata de anul trecut. Astfel, romanii au acordat votul lor negativ politicienilor (94%), vanzatorilor de masini (78%) si jucatorilor de fotbal (73%). Mai mult, la toate aceste trei categorii neincrederea populatiei a crescut comparativ cu anul trecut.

Compania Reader's Digest a fost infiintata in 1922, in SUA, si functioneaza in peste 60 de tari. Publicatia cu acelasi nume numara peste 100 milioane de cititori in intreaga lume. Reader’s Digest e prezenta si in Romania, din noiembrie 2005.