Rezultatele studiului din Romania au evidentiat schimbari la nivel de perceptie si incredere fata de anii precedenti. La categoriile: Banca, Automobile, Camera foto sau Companie de asigurari s-au schimbat liderii, in timp ce la alte categorii (Electrocasnice, Benzinarii, Cosmetice), ocupantii locului intai si-au intarit pozitia, comparativ cu anii trecuti. Una din surprizele studiului din acest an a fost revenirea in forta a unor branduri romanesti. La categoria Automobile, de exemplu, Dacia a trecut pe primul loc in topul increderii romanilor, loc ocupat anul trecut de Mercedes-Benz.
Categoriile comune:
– Automobile: Dacia
– Electrocasnice: Philips
– Computer personal: Dell
– Telefonie mobila: Nokia
– Operatori telefonie mobila: Vodafone
– Camera foto: Canon
– Agentie de turism: Paralela 45
– Banca: BCR
– Card de credit: Visa
– Companie de asigurari: Asirom
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinarii: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder's
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea
– Produse cosmetice: Nivea
– Detergenti: Ariel
– Cereale pentru mic dejun: Nestle
Categorii locale:
– Produse de panificatie: Vel Pitar
– Materiale de constructii: Ceresit
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Produse din carne: Cris-Tim
– Condimente: Fuchs
– Apa minerala: Borsec
– Clinica Privata: Medlife
– Suplimente naturale alimentare: Walmark
– Produse lactate: Danone
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Pasta de dinti: Colgate
– Centre comerciale: Carrefour
– Cotidian: Jurnalul National
– Statii Radio: Europa FM
– Statii TV: Pro TV
– Retailer bricolaj si amenajari: Bricostore
In ceea ce priveste institutiile, studiul a relevat ca increderea romanilor in unele dintre ele a scazut dramatic, in timp ce in altele se mentine printre cele mai mari din Europa. Increderea in Politie si Justitie ramane in continuare foarte mica fata de media europeana (35% si, respectiv, 22% fata de – 59% si, respectiv, 40%). In schimb, increderea in casatorie este cea mai mare in tara noastra, cu un procent de 79% fata de 68% cat este media in cele 16 tari participante la studiul Trusted Brands.
La categoria Profesii, pilotii i-au detronat pentru intaia oara pe pompieri: romanii au votat 90% pentru piloti, 89% pentru pompieri si 84% pentru farmacisti – cele trei profesii care s-au situat pe podium si in 2009. Ultimele trei locuri ale clasamentului au ramas aceleasi fata de anul trecut. Astfel, romanii au acordat votul lor negativ politicienilor (94%), vanzatorilor de masini (78%) si jucatorilor de fotbal (73%). Mai mult, la toate aceste trei categorii neincrederea populatiei a crescut comparativ cu anul trecut.
Compania Reader's Digest a fost infiintata in 1922, in SUA, si functioneaza in peste 60 de tari. Publicatia cu acelasi nume numara peste 100 milioane de cititori in intreaga lume. Reader’s Digest e prezenta si in Romania, din noiembrie 2005.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: