Companiile de publicitate outdoor din Romania fac publice rezultatele primului studiu dedicat acestui mediu, o cercetare similara ca demers cu o ampla campanie (POW) derulata in Australia. Studiul a fost realizat de catre compania de cercetari D&D Research, la initiativa Euromedia si Beta Cons (membre Epamedia), News Outdoor Romania, Clear Channel, Universal Solution, New Age si Way Media.

La baza studiului a stat o campanie publicitara derulata exclusiv pe mediul outdoor, in perioada 25 ianuarie – 28 martie, in Bucuresti si in cinci orase din tara: Brasov, Sibiu, Timisoara, Iasi, Constanta. Creatia si media plan-ul campaniei POC (Publicitatea Outdoor Convinge) au fost realizate cu sprijinul Starcom MediaVest Group. Pentru realizarea campaniei s-a luat in considerare faptul ca pentru a expune in mediul outdoor, este recomandat ca vizualul sa fie unul aparte: culori vii si de impact, iar mesajul cat mai simplu si la obiect.

Campania outdoor a fost realizata cu sprijinul Affichage, A&M, Big Print, Coza Advertising, Flash Group, Impression, Plasty Prod, Randder si Ultra Vision.

Structura de cercetare a avut in vedere doua module distincte: specialisti media si consumatori obisnuiti. Cercetarea cantitativa demonstreaza impactul pe care il are publicitatea stradala asupra consumatorilor, prin masurarea unor elemente atitudinal-comportamentale cu privire la publicitatea outdoor in general, ca si prin masurarea elementelor centrale de performanta pentru campania POC (notorietate, apreciere / respingere, intelegere, eficienta etc.).

Dintre rezultatele studiului POC:

  • 84% din participantii la studiu au o atitudine pozitiva vis a vis de publicitatea stradala in general, aceasta atitudine fiind definita prin doua dimensiuni cheie:
  • panourile sunt un lucru bun, util, „de folos” in anumite situatii concrete de viata;
  • panourile au si rolul de a „tine la curent” de a informa pe consumatori despre ce mai e nou pe piata;
  • Mai mult, analizele comparative ale atitudinilor si opiniilor consumatorilor obisnuiti arata foarte putine diferente semnificative intre categoriile demografice. Asta inseamna ca publicitatea outdoor este in acest moment un mediu cu eficienta globala asupra tuturor categoriilor de indivizi.
  • 63.7% din participantii la studiu recunosc „brandul” POC
  • Campania POC a avut un impact puternic ajungand in 5 saptamani ”de la 0” inspre un nivel al notorietatii (asistate) comparabile cu ale unor marci de prestigiu de pe piata.
  • Consumatorii obisnuiti au placut reclama POC si au fost impactati de aceasta nu numai in plan perceptual, ci si comportamental;
  • 71% din cei care isi amintesc panoul au afirmat ca le plac afisele POC (mult si foarte mult);
  • 84% dintre specialistii care au remarcat POC considera ca reclama atrage mult atentia;
„Prin acest studiu ne-am dorit sa confirmam beneficiile outdoorului pentru clientii nostri si sa identificam un benchmark. Rezultatele excelente pe care le-a obtinut aceasta campanie (63.7% recunoastere promptata pentru POC sau faptul ca 6% si-au amintit de POC ca prima optiune dupa doar 4 saptamani), atat datorita bunei acoperiri cat si datorita vizualului de impact (45.7% au retinut imaginea si mesajul), sunt dovada clara a faptului ca outdoorul ramane un canal media cu care se poate transmite in masa, fiind foarte aproape de consumator din toate punctele de vedere. Am reusit, in premiera, sa izolam impactul outdoorului si totodata sa evidentiem cat de mult conteaza el intr-un mix de media. Este un prim pas in industria noastra si vom continua in aceasta directie cu proiecte viitoare.”, a spus Raluca Grigorescu, CEO News Outdoor Romania