Discutiile ar putea reprezenta incheierea ostilitatilor dintre Google si ziare, in special titlurile detinute de News Corp.

Mogulul media Rupert Murdoch a criticat in repetate randuri Google pentru subminarea ziarelor prin accesarea continutului de stiri de catre internauti prin intermediul motorului de cautare. In luna noiembrie, Murdoch a vrut sa ceara despagubiri pentru includerea unor titluri in rezultatele de cautare ale Google.

Mai multe ziare au introdus modele de plata online a continutului si si-au scos articolele din indexul de cautari al motorului de cautare detinut de Google. Totusi, se pare ca motorul de cautare este implicat in site-urile de stiri prin serviciul Google Checkout care ajuta consumatorii sa plateasca pentru continut.

Eric Schmidt a declarat ca are o relatie buna cu Murdoch, in afara pozitiilor publice pe care le ocupa. "Am discutat cu Rupert si cu cativa executivi si cred ca in prezent am cazut la pace. Am discutat cu News Corp si alte companii in urma cu cateva luni despre aceste lucruri", a declarat Schmidt, in cadrul conferinte Google Zeitgeist.

"Noi suntem o platforma, nu un competitor al ziarelor. In prezent avem solutia in publicitate pentru acestia, dar vrem sa avem mai multe variante pentru acestia", a mai adaugat executivul. Schmidt crede ca site-urile publicatiilor vor avea un sistem de venit care va include publicitatea, abonamentele si microplatile.

Propunerea Google de utilizare a Checkout a intampinat o varietate de raspunsuri din partea companiilor media, cativa argumentand ca pot obtine venituri si fara un astfel de aranjament.

Executivul Google a insistat asupra faptului ca Google nu vrea sa concureze cu ziarele pentru continut. "Google nu vrea sa patrunda pe partea de continut, dar va putea sa construiasca instrumente pentru acesta", a declarat seful Google.

Murdoch: Publisherii trebuie sa opreasca Google sa mai ofere stiri gratuite

Murdoch: Publisherii trebuie sa opreasca Google sa mai ofere stiri...