Potrivit companiei de cercetare Hitwise, care aduna informatii legate de browsing de la opt milioane de utilizatori din Marea Britanie, retelele sociale au acumulat 11,88% dintre accesarile online, depasind cautarile care au acumulat 11,33% din vizite, anunta Financial Times.

Rezultatele vin dupa raportul din martie in care Hitwise a anuntat ca Facebook a depasit Google, devenind cel mai popular site din Statele Unite.
“Continutul retelelor sociale creste cu o rata foarte rapida, mult mai rapida decat cautarile online”, a declara Robin Goad, cercetator Hitwise.

Facebook, care are 500 milioane utilizatori din intreaga lume si detine 55% din vizitele pe retele sociale din Marea Britanie, a condus la depasirea de catre retelele sociale a motoarelor de cautare. In Marea Britanie Google are o pozitie mai buna decat in Statele Unite, ceea ce inseamna ca este mai putin probabil sa fie depasit de Facebook.

Google a acumulat 9,29% din accesarile online din Marea Britanie, in timp ce Facebook a acumulat 7,04%.

De asemenea, YouTube, site-ul de video-sharing detinut de Google, a fost integrat in studiu ca retea sociala, desi unii analisti considera ca site-ul ar trebui integrat ca motor de cautare datorita volumului mare de cereri de cautare.

Site-urile de stiri si de divertisment sunt cei mai mari beneficiari ai popularitatii retelelor sociale. De exemplu, Twitter este al treilea cel mai popular site din Marea Britanie pentru stirile pe care le posteaza.

Totusi, motoarele de cautare trimit mai mult trafic spre site-urile de tranzactionare (retaileri), fiind mai usor de monetizat, ceea ce explica de ce veniturile din publicitate ale unor site-uri ca Facebook, MySpace si Twitter sunt inca destul de mici.