Industria de publicitate online, cu exceptia promovarii pe mobil, va creste pana la 34,4 mld. dolari in 2014, fata de valoarea de 24,2 mld. dolari in 2009, potrivit PwC.

In schimb, ziarele continua sa fie afectate de scaderea veniturilor din publicitate. Potrivit cifrelor furnizate de Newspaper Association of America, industria de publicitate s-a contractat in presa scrisa cu 28,6% pana la 24,82 mld. dolari in 2009. Studiul PwC estimeaza ca industria de publicitate din print va atinge in 2014 pragul de 22,3 mld. dolari.

“Chiar daca Internetul nu a scapat nici el de efectele crizei, declinul veniturilor sale din publicitate in SUA a fost mai putin sever decat alte media”, se arata in raportul PwC.

Schimbarile in comportamentul utilizatorilor si cresterea penetrarii broadband in SUA reprezinta factori cheie pentru aceasta evolutie, potrivit lui David Silverman, partner in cadrul PwC.

In 2005, penetrarea broadband in SUA era de 34%, in prezent 64% dintre locuinte avand acces la astfel de servicii.

De asemenea, industria de publicitate pe mobil va raporta un trend ascendent pe masura extinderii retelelor wireless si a cresterii numarului de telefoane inteligente.

Cu toate ca exista semne de revenire in industria de publicitate, consumul nu va mai reveni la nivelul anterior crizei financiare, se mai precizeaza in raportul PwC. Pana in 2014, piata de publicitate din SUA se va situa sub nivelul atins in 2006 cu 9%.