Utilizatorii online care nu sunt deja abonati la editiile printate ale celor doua ziare vor trebui sa plateasca o lira pentru o zi de acces sau doua lire pentru un abonament de o saptamana, scrie 9AM.

Intr-o prima faza News International pune la dispozitia utilizatorilor o oferta, astfel ca orice utilizator care se inscrie va avea acces la ambele site-uri timp de 30 de zile pentru o lira.

La sfarsitul lunii mai compania a lansat noile site-uri The Times si The Sunday Times si au introdus un sistem de inregistrare pentru utilizatorii care doreau acces la continut.

Rupert Murdoch a anuntat in urma cu un an ca planuieste sa introduca taxa de acces pentru continutul online produs de News International. Publicatiile concurente, inclusiv Guardian si Daily Mail, au anuntat ca vor mentine continutul online gratuit, dar ca vor urmari cu atentie daca ideea lui Murdoch va avea succes.

In curand va fi introdusa taxa de acces si pentru tabloidele The Sun si News of the World detinute de News Corp.

Dupa introducerea obligativitatii inregistrarii cititorilor pe noile site-uri, The Times si The Sunday Times au inregistrat o scadere substantiala a numarului de cititori, in timp ce site-urile The Guardian si Daily Mirror au inregistrat cresteri importante ale traficului.