Omnicom, care detine agentii precum OMD si BBDO, va cumpara pe site-urile Google publicitate de tip display in valoare de milioane de dolari pentru clientii sai, printre care se numara PepsiCo, McDonald’s, Apple si Sony.

In schimb, Google va crea un “birou comercial global” care ii va permite grupului de comunicare sa cumpere publicitate mai usor, prin sistemul Ad Exchange al Google. De asemenea, Google va furniza Omnicom studii si informatii extensive despre eficienta campaniilor.

Deal-ul nu este unul exclusiv – Google are parteneriate si cu WPP si Publicis, principalii competitori ai Omnicom. La randul sau, Omnicom va putea colabora cu alti furnizori de media, inclusiv Yahoo si Facebook.

Citeste si:

“Investim in prezent zeci de milioane pe an prin Trading Desk si pentru ca ne asteptam ca acest numar sa continue sa creasca datorita succesului si interesului clientilor nostri, incheiem parteneriate precum cel cu Google”, a spus un purtator de cuvant al Omnicom, citat de BrandRepublic.

WPP, cel mai mare grup de comunicare, care detine agentiile MediaCom, Mediaedge:cia si Mindshare, investeste mai mult decat competitorii sai in publicitatea prin Google, iar deal-ul incheiat de Omnicom nu va depasi acest nivel.

Planul Google este sa isi diversifice modelul pentru a nu mai fi perceput ca un motor de cautare. Cu toate acestea, intampina greutati din cauza declinului pietei de publicitate de tip display, care in Europa stagneaza de la an la an, cu o scadere usoara pe pietele europene mai dezvoltate.