Mediaedge:cia a obtinut o usoara crestere in cifra de afaceri, de 2%, si a facturat in 2009 de 30,6 milioane euro. Evolutia se datoreaza in principal castigarii unor clienti noi precum Altex si BCR.
Cea de a treia agentie, MediaCom, a avut o cifra de afaceri de 17,4 milioane euro, in scadere cu 6,3% fata de 2008.
In cazul principalei agentii de media a grupului Omnicom in Romania – OMD – Registrul Comertului nu a afisat momentan datele financiare.
Dintre agentiile grupului Publicis, cea mai mare cifra de afaceri a inregistrat-o Zenith Media: 41,2 milioane euro in 2009, in scadere cu 34% fata de anul anterior. Apropiata ca valoare si cu o evolutie procentuala mai buna a fost Starcom MediaVest Group, care a rulat bugete de 40,2 milioane euro, in scadere cu 2,7% fata de anul anterior. In schimb, agentia Optimedia si-a injumatatit cifra de afaceri, de la 31,2 milioane euro in 2008 la 14,8 milioane euro in 2009.
B.V. McCann Erickson a facturat in 2009 de 55,5 milioane euro, mai putin cu 26,6% decat in anul precedent. Compania cumuleaza atat bugetele rulate de agentia de media Universal McCann, cat si cele ale agentiei de creatie McCann Erickson.
Cealalta agentie de media a grupului international Interpublic, Initiative, a avut afaceri de 35,9 milioane euro, in scadere cu 20,4% fata de anul precedent.
Agentia Media Planning Group (MPG), parte din grupul Havas (care mai detine in Romania agentia de creatie ADDV Euro RSCG), a raportat afaceri de 7,1 milioane euro anul trecut, in scadere cu 61% fata de 2008.
Si agentiile grupului Aegis, Tempo Media si Carat, au inregistrat scaderi in volumele rulate. Astfel, Tempo Media a avut o cifra de afaceri de circa 6 milioane euro in 2009, in scadere cu 20,3%, iar Carat a scazut cu 27,3%, la 8,8 milioane euro.
La capitolul companii independente, neafiliate international, The Group are si de aceasta data cele mai mari cifre de afaceri raportate. Astfel, agentia Media Investment parte din The Group, a avut in 2009 o cifra de afaceri de 34,8 milioane euro, in crestere cu 16% fata de anul anterior. House of Media a scazut cu 51%, pana la 5,6 milioane euro. Iar controversata agentie The Media Partnership, inregistrata la Registrul Comertului cu doi angajati, a raportat afaceri in scadere cu 42%, pana la 29,5 milioane euro.
In fine, o alta agentie independenta din liga celor mari, United Media, a inregistrat afaceri de 18 milioane euro, in scadere cu 30%.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: