Mutarea BBDO vine in contextul in care, in ultimii ani, grupurile internationale de comunicare din Romania si-au consolidat business-ul in domeniul digital. Astfel, grupul Leo Burnett a lansat anul acesta doua noi agentii digitale (ajungand la un numar de trei companii de online); grupul Lowe a cumparat la sfarsitul anului trecut 80% din agentia digitala HyperActive; grupul Ogilvy a lansat in 2009 OgilvyInteractive, printr-un joint venture cu Senior Interactive; iar grupul McCann are de cativa ani compania specializata MRM Worldwide.

“Un pas decisiv a fost facut de BBDO in sfera comunicarii online mai demult, prin divizia MyWeb, care a ajuns sa gestioneze o mare parte a bugetelor de online ale grupului. Deci, BBDO construieste in zona comunicarii digitale de ceva vreme”, a spus Nora Marcovici (foto) pentru Wall-Street. MyWeb a devenit activa in 2008, dupa venirea Norei Marcovici la carma grupului. Odata cu absorbtia Kaleidoscope, operatiunile diviziei au fost preluate de noua agentie a grupului.

Kaleidoscope a fost infiintata in 2009 de catre Cristian Pantazi si Miruna Ocnarescu, fosti colegi la Lowe & Partners, impreuna cu partenerii Eduard si Cristina Ciocirlan. Au inceput in luna mai, lucrand pe niste proiecte comune. S-au placut si au hotarat sa formeze un parteneriat, povesteste Cristian Pantazi.

La inceputul lui 2010, BBDO a sondat piata pentru a “atrage competente noi” in zona de online. Au inceput sa colaboreze cu Kaleidoscope pentru proiecte ale Pepsi, Dacia si Romtelecom. In cele cateva luni de functionare de anul trecut, Kaleidoscope a realizat o cifra de afaceri de 40.000 euro si un profit de aproape 5.000 euro.

Citeste si:

Nora Marcovici spune ca a vazut la Kaleidoscope “acel mix de ingrediente care lipseste cel mai mult la aceasta ora de pe piata de online din Romania, inovatie plus creativitate”. “Kaleidoscope abordeaza campaniile curajos, fara a se teme sa foloseasca cele doua elemente, iar ideile propuse sunt de fiecare data relevante pentru consumatori. Iar asta insemna ca exista o anumita intelegere a pietei si, mai mult decat atat, a relatiei consumatorilor cu brandurile, fapt care este esential pentru eficienta campaniilor”, spune ea.

Pornind de la absorbtia Kaleidoscope, Marcovici isi propune sa dezvolte grupul pe online pana cand va ajunge, in 2013, in topul primilor trei jucatori de pe piata. Tot atunci, 7% din cifra de afaceri a grupului ar urma sa fie generata de online.

Online-ul are potential pentru a atrage procente tot mai mari din bugetele advertiserilor, considera Cristian Pantazi. Un argument pentru asta e numarul mare de pitchuri orientate exclusiv spre digital, organizate anul acesta. “Important in procentajul acestui potential va fi modul in care agentiile interactive vor reusi sa explice acest mediu, sa il descrie la nivel de solutie astfel incat clientul sa inteleaga utilitatea mediului pentru brandul lui. Lucrurile se misca spre pozitiv in toataeplanurile si se pare ca onlineul castiga din ce in ce mai multi adepti”, conchide Pantazi.