Agentii precum WPP, Publicis sau Omnicom Group spera ca evolutia industriei de publicitate din pietele in curs de dezvoltare sa o depaseasca pe cea din regiuni precum Europa de Vest, unde ritmul de crestere incepe sa incetineasca.

“Toti clientii nostri importanti, care urmaresc oportunitati de extindere, au Africa si Orientul Mijlociu pe lista prioritatilor, daca nu chiar pe primul loc”, a afirmat Matin Sorrell (foto), CEO-ul WPP, cel mai mare grup de publicitate din lume in functie de venituri.

Pentru Sorrell, prezenta in Africa este la fel de importanta precum cea din China sau India. Veniturile anuale ale WPP in Africa se ridica la 500 mil. dolari, cu o crestere estimata pentru 2010 de pana in 10%. Afacerile grupului de publicitate au crescut de la 150 mil. dolari in urma cu 4 ani, sustinute de achizitii pe plan local.

“Multi ar putea afirma ca vorbim de cifre mici, insa 500 mil. dolari generam si in India, suma reprezentand aproximativ 50% din afacerile pe care le derulam in China. Si ritmul de dezvoltare este uimitor de rapid”, explica Sorrell.

Citeste si:

Piata de publicitate din Africa de Sud ar putea atinge anul acesta 4,7 mld. dolari, potrivit datelor ZenithOptimedia.

Potrivit executivilor din publicitate, pietele cu cel mai mare potential sunt Nigeria, Angola, Kenya si Ghana.

Cu toate acestea, Africa si Orientul Mijlociu reprezinta impreuna doar 2,9% sau 14 mld. dolari din totalul pietei globale de publicitate, estimata la 482,6 mld. dolari, potrivit eMarketer, insa cele doua zone vor genera cele mai importante cresteri pana in 2014.