Executivii marilor agentii de publicitate din lume sustin ca Africa reprezinta piata cu cele mai multe oportunitati, dupa China, America Latina si India, informeaza editia online a Wall Street Journal.
Agentii precum WPP, Publicis sau Omnicom Group spera ca evolutia industriei de publicitate din pietele in curs de dezvoltare sa o depaseasca pe cea din regiuni precum Europa de Vest, unde ritmul de crestere incepe sa incetineasca.

“Toti clientii nostri importanti, care urmaresc oportunitati de extindere, au Africa si Orientul Mijlociu pe lista prioritatilor, daca nu chiar pe primul loc”, a afirmat Matin Sorrell (foto), CEO-ul WPP, cel mai mare grup de publicitate din lume in functie de venituri.

Pentru Sorrell, prezenta in Africa este la fel de importanta precum cea din China sau India. Veniturile anuale ale WPP in Africa se ridica la 500 mil. dolari, cu o crestere estimata pentru 2010 de pana in 10%. Afacerile grupului de publicitate au crescut de la 150 mil. dolari in urma cu 4 ani, sustinute de achizitii pe plan local.

“Multi ar putea afirma ca vorbim de cifre mici, insa 500 mil. dolari generam si in India, suma reprezentand aproximativ 50% din afacerile pe care le derulam in China. Si ritmul de dezvoltare este uimitor de rapid”, explica Sorrell.

Piata de publicitate din Africa de Sud ar putea atinge anul acesta 4,7 mld. dolari, potrivit datelor ZenithOptimedia.

Potrivit executivilor din publicitate, pietele cu cel mai mare potential sunt Nigeria, Angola, Kenya si Ghana.

Cu toate acestea, Africa si Orientul Mijlociu reprezinta impreuna doar 2,9% sau 14 mld. dolari din totalul pietei globale de publicitate, estimata la 482,6 mld. dolari, potrivit eMarketer, insa cele doua zone vor genera cele mai importante cresteri pana in 2014.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri