Cat de adevarata este afirmatia potrivit careia Yahoo! a pierdut trenul spre lumea retelelor sociale odata cu inchiderea portalului de comunicare Yahoo 360? Deloc, este de parere Matthew West, director of content and expasion markets in cadrul companiei americane. "Jocul in social media nu s-a incheiat, suntem abia la inceput".
Matthew West este director de continut si piete in curs de dezvoltare in cadrul Yahoo! incepand cu anul 2006, cand s-a alaturat gigantului online. West si-a inceput cariera profesionala in 1994 ca project manager in cadrul Hewlett-Packard, unde a lucrat timp de patru ani. In 1998 a devenit project manager pentru Internet la Colt Telecom.

A mai lucrat in cadrul Tiscali, una dintre cele mai importante companii online din Italia, respectiv Mediazone.

Prezent in cadrul celei de-a cincea editii a Ro:newmedia, West a vorbit intr-un interviu acordat wall-street.ro despre planurile Yahoo! in zona social media si noutatile pe care le va aduce compania in 2011 in peisajul online romanesc.

Ce stim despre Yahoo! 360? A fost lansat ca o retea sociala si portal de comunicare in martie 2005, fiind disponibil oricarui utilizator cu varsta de peste 18 ani din SUA, Marea Britanie, Germania, Japonia, Australia, Canada si Vietnam. In intervalul 2006-2007 baza de utilizatori scade dramatic cu aproximativ 50%. Astfel, in mai 2009 compania anunta oficial ca va inchide serviciul doua luni mai tarziu, pe masura ce dezvoltatorii declarau ca "isi vor concentra eforturile spre noul profil al Yahoo!".

Wall-Street.ro: Care sunt principalele provocari ale industriei online in acest moment?
Matthew West:
Principalele probleme cu care se confrunta inca online-ul, din punctul unei companii care e pregatita sa actioneze global inca ne lovim de institutii foarte locale, de legi privind taxele si angajarile si limitari geografice. Ne lovim de aceste aspecte inca din prima zi de functionare si inca luptam cu ele. O alta problema este chestiunea caracterului privat al datelor, cu totii suntem responsabili de ce intampla cu informatiile personale ale utilizatorilor. In plus, definitia Internetului si a ceea ce face el se modifica zilnic, de aici si dificultatea de a defini cu exactitate business-ul in care activezi.

Wall-Street.ro: Cum arata pentru Yahoo! piata din Romania?
Matthew West:
Romania ramane o piata extrem de interesanta pentru noi datorita bazei de utilizatori. Vorbim foarte mult despre Romania in cadrul sedintelor noastre si cum trebuie sa imbuntatatim lucrurile pe plan local. Nu ne dorim ca utilizatorii romani sa creada ca luam lucrurile asa cum sunt si nu actionam. Vom avea un reprezentant local al Yahoo!, insa nu pot anunta nimic in acest sens.

Wall-Street.ro: Ce planuri aveti pentru piata din Romania?
Matthew West:
Mergem in directia platformelor globale de produs, ce ne vor permite sa lansam rapid noi produse cum ar fi o noua versiune de e-mail si messenger. Vom putea ajunge acum in tari care din punct de vedere economic nu erau accesibile pentru noi inainte. Vom lansa la inceputul anului viitor pagina in limba romana, care va include atat serviciul de e-mail cat si cel de mesagerie.

Wall-Street.ro: In ceea ce priveste social media, un subiect fierbinte al momentului, de ce credeti ca Yahoo! a pierdut acest tren? Ati renuntat la Yahoo 360. Mai exista planuri in aceasta directie?
Matthew West:
Jocul nu s-a incheiat inca. Cred ca retelele sociale sunt inca in faza de inceput. Pentru mine personal Facebook devine irelevant. Nu pot sa-mi exprim parerile pe Facebook fara ca acestea sa nu deranjeze pe cineva. Nu pot sa spun nimic despre munca intrucat seful meu este printre prietenii mei, nu pot spune nimic despre familia mea pentru ca fratele meu este online. Este un mod de comunicare bun, insa in acelasi timp restrictiv. Deci, considera ca retelele sociale ale viitorului se vor axa pe principiul “unul catre putini indivizi” decat “unul catre mai multi indivizi”. Noi avem deja o platforma sociala, avem milioane de oameni care comunica prin e-mail sau messenger. Lucrurile evolueaza si inca o data jocul nu s-a incheiat. Yahoo 360 nu a fost un produs bun, de aceea s-a renuntat la el. Nu trebuie sa insistam daca un lucru nu merge si sa mergi in alta directie.

Wall-Street.ro: De ce nu a fost Yahoo 360 un produs bun?
Matthew West:
Nu sunt un expert in aceasta zona si de aceea nu vreau sa intru in detalii de ce nu a functionat acest proiect.

Wall-Street.ro: Cum credeti ca va arata Yahoo! peste 2-3 ani in privinta continutului?
Matthew West:
Din acest punct de vedere ne miscam destul de repede deja. Daca ne uitam la cei 5 ani care au trecut am evoluat mult. Am crescut audientele intr-un ritm nebun. Lucram foarte mult pe partea de mobil, video, social si continut local.

Wall-Street.ro: Care este principalul pariu pentru Yahoo! acum?
Matthew West:
Schimbarea platformelor pe care le folosim, miscare ce ne va permite o evolutie mult mai rapida. Sa incercam sa gandim mai pozitiv in ceea ce ne priveste in loc sa ascultam tot acest “zgomot” din jurul nostru.

In Romania sunt aproximativ 9-10 milioane de utilizatori de internet, serviciile companiei fiind folosite de circa 80% dintre persoanele care au acces la continut online.

Totodata, Yahoo este cel mai vizitat site in Romania, tara noastra fiind este singura din Europa in care Yahoo este primul ca audienta, conform Google Ad Planner. Romania este ultima in UE in privinta penetrarii internetului avand in vedere ca media Comunitatii Europene este de circa 67,6%,
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri