"Romania ca atare are nevoie de un brand, se vorbeste de un brand, dar ca sa ai un brand de tara trebuie sa ai in interior mai multe nume puternice, mai multe branduri. Cred ca cea mai buna corelatie intre un brand si o buna reputatie e legata de ceea ce promovam - competitivitate, care este lozinca sub care trebuie sa ne dezvoltam in perioada urmatoare, in urmatorii zece ani. (...) Cred ca urmatorii zece ani trebuie sa fie dominati de acest cuvant: competitivitate", a spus guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, la un seminar privind brandurile romanesti, potrivit Mediafax.

Pentru fi competitive pe piata europana, firmele romanesti trebuie sa creeze servicii performante si pe baza acestor produse si servicii performante sa isi dezvolte branduri distincte, reputate si puternice.

"Cred ca aceasta este ordinea. De multe ori se pune de-a-ndoaselea si e chiar periculos. Trebuie sa avem grija ce punem in sticla si mai apoi cum promovam. Daca punem un vin bun trebuie sa avem si eticheta frumoasa, dar nu cred ca preocuparea noastra e sa vindem etichete. Trebuie sa avem mare grija ce punem in sticle, atractivitatea produsului. Eticheta coloreaza, infasoara, dar fondul problemei este inauntrul sticlei", a adaugat Isarescu.

Citeste si:

In opinia guvernatorului BNR, leadershipul va fi foarte important in perioada urmatoare, fiind necesara o schimbare culturala, noi modele pentru generatia tanara, numeroase "adevarate povesti de succes".

Isarescu spune ca integrarea in UE inseamna produse la nivel european, ceea ce inseamna ca integrarea presupune competitivitate pe piata europeana, iar atunci brandul de tara va fi asociat cu alte branduri europene si cu competitivitatea acestora.

"Nu se intampla nimic daca in spate nu stau valorile adevarate ale dezvoltarii. Noi avem nevoie de multe lucruri care trebuie repuse pe tapet: avem nevoie de spirit, de lucru temeinic, de pricepere. Trebuie reluat efortul, nu spun ca nu mai exista lucrul temenic in Romania, dar aici trebuie sa pedalam", a mai spus Isarescu.