S-a luat in calcul “buzz”-ul pe care il starneste un brand (cati oameni au vorbit/comentat pe marginea brandului respectiv – n.r.) precum si popularitatea sa (in ce masura aceste comentarii sunt pozitive sau negative). S-a luat in calcul de asemenea si vechimea comentariilor, avand o mai mare importanta cele publicate recent.

Puteti vedea, in detaliu, formulele de calcul in urma carora s-a ajuns la acest rezultat aici.

Blackberry ocupa pozitia a patra, la distanta mai mare de primii trei clasati. Pe locul cinci este Amazon.com, care a reusit sa se propulseze in top 5 in special datorita word of mouth.

Au existat si surprize, in sensul in care brandurile online nu sunt intotdeauna peste cele cu business traditional. Astfel, Harley-Davidson, de exemplu, are unii dintre cei mai loiali fani pe Internet, brandul clasandu-se pe locul 30. Pe de alta parte, sunt si branduri care ar fi trebuit sa performeze mai bine. De exemplu Smirnoff, companie care a investit puternic in social media nu s-a incadrat in top 50.

Citeste si:

Si apoi, vorbim despre Apple, brand care nu investeste aproape deloc, in mod oficial, in prezenta pe canale media sociale si totusi are unul dintre cele mai mari scoruri. Acest lucru se traduce in faptul ca prima regula pentru a avea succes in social media este sa lansezi produse sau servicii care sa satisfaca.

Puteti vedea top-ul complet aici.

Cum comentezi? Consideri ca eBay se claseaza, intr-adevar, peste Apple si Google?