Desi reteaua sociala Google+, lansata saptamana aceasta in faza de testare semi-publica, are inca unele erori, review-urile aparute deja pe Internet confirma faptul ca gigantul american a invatat din erorile trecutului si va pune pe picioare un concurent demn de Facebook. Ce implica acest lucru pentru concurenta dar si pentru companie, citeste mai jos.
Principalul scop al Google cu serviciul G+ este, in mod evident, detronarea Facebook si sa ajunga reteaua sociala numarul unu in lume. Pe langa acestea insa, este foarte probabil ca reteaua sociala lansata saptamana aceasta sa devina si un suport de crestere a vanzarilor terminalelor mobile Android, prinr-o integrare completa pe respectivele smartphone-uri. Pentru acestea exista deja o versiune disponibila.

Pentru ca G+ sa fie insa un succces, este necesar ca reteaua sa fie integrata pe cat mai multe dispozitive mobile. Acesta este si motivul pentru care Google a trimis aplicatia G+ catre Apple, asteptand aprobarea integrarii ei in magazinul de aplicatii al concurentilor. Ramane de vazut daca Apple va admite aplicatia, intrucat, in trecut, compania concurenta nu a acceptat alte doua – Voice si Latitude.

Apple si-a motivat la acea data deciziile spunand ca Google Voice a copiat una dintre functiile de baza ale iPhone, scrie BBC.co.uk . Ulterior insa, Apple a acceptat aplicatiile, e adevarat, cu implicarea organismului de reglementare american Federal Communications Commision.

Daca G+ va fi acceptat pe terminalele Apple (iPhone, iPad si iPod Touch) este foarte posibil ca unele optiuni avansate sa lipseasca, ele regasindu-se doar pe terminale Android. Acest lucru ar putea convinge, daca G+ va inregistra succesul scontat, mai multi utilizatori sa cumpere terminale cu sistemul de operare Google.

G+ se lanseaza pe o piata extrem de competitiva unde liderul, Facebook, are circa 700 de milioane de utilizatori la nivel global. Jurnalistii internationali care au testat produsul au laudat anumite optiuni inovative, inclusiv Circles, care permite utilizatorilor sa plaseze contactele in grupuri precum “munca”, “familie” sau “prieteni”.

Poate una dintre cele mai laudate lucruri integrate in G+ este insa controlul implicit al politicilor de confidentialitate, “ceva ce Facebook nu a facut”, scrie Guardian.co.uk. Practic, securitatea este avansata inca de la inceput si nu trebuie ca utilizatorul sa o activeze, “sa umble prin meniuri”, ca in cazul Facebook. Acest lucru s-ar putea dovedi un avantaj competitiv important, mai ales pentru multele voci care au criticat politica de confidentialtate a Facebook.

Totodata, reteaua sociala permite impartirea contactelor pe mai multe grupuri si citirea feed-urilor separat. De exemplu, poti sa iti pui intr-un grup doar colegi de serviciu si sa citesti doar ce scriu ei. Nimeni nu poate vedea numele cercurilor (grupurilor) create de tine. Astfel, vei putea da un nume precum “Nesuferiti” unui anume cerc de oameni, ei nestiind ca se afla acolo.

Poti de asemenea sa decizi care posturi sunt publice si care private, vizibile doar anumitor oameni. Deci daca vrei sa postezi ceva care sa fie vizibil doar pentru familie, din doar doua click-uri poti seta acest lucru.

Plasarea userilor in aceste cercuri se face usor, cu functia drag and drop si interfata este usor de folosit si intuitiva.

G+ are de asemenea o optiune care se va putea dovedi foarte utila in mediul de business si nu numai – “Hangout”. Acesta este un sistem de videoconferinta care ar putea da batai de cap liderului Skype. Utilizatorii pot sa se uneasca intr-un singur cerc pentru a participa la un videocall care, scrie Guardian.co.uk, are performante foarte bune.

Cu toate acestea, serviciul G+ nu este inca in varianta finala, avand mai multe erori, mai ales cele ale serviciului Sparks care foloseste sistemul de cautare pentru a gasi stiri si alte informatii despre anumite subiecte. Rezultatele nu sunt insa, in prezent, foarte bine structurate.

Ai avut ocazia sa testezi Google+? Spune-ne parerile tale, comentand mai jos.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri