Facebook este McDonald's al retelelor sociale, insa, pana la urma, este doar un jucator pe aceasta piata. Este unul foarte important insa brandurile si companiile trebuie sa gandeasca la nivel de ecosistem, sa realizeze care retea sociala este mai potrivita pentru brandul tau”, este de parere Kedar, care observa ca Facebook a reusit insa in ultimii ani aproape sa scoata de pe anumite piete jucatori altadata importanti, precum Hi5.com in Indonezia sau Malaezia.

El considera ca brandurile nu trebuie sa urmareasca sa atraga „like-uri” pe Facebook, ci „love” (iubire – n.r.). „Brandul trebuie sa transmita o poveste, entertainment, sa se apropie de inimile fanilor”, spune Kedar, prezent la Social Networks Conference, organizata de Evensys.

Multe dintre marile branduri internationale, precum Coca-Cola, RedBull sau StarBucks, incearca deja sa atraga utilizatori de pe televizor pe paginile de Facebook. „Coca-Cola de exemplu foloseste pagina de Facebook ca pe un canal de distributie. Compania a realizat un videoclip amuzant intr-un campus universitar pe care la urcat pe Facebook, clip care nu ar fi putut fi distribuit pe TV. Userii au fost placut surprinsi, deoarece au realizat ca a fost o filmare realizata special pentru Facebook. Rezultatul? Un update la status si un tweet au insemnat 3 milioane de vizualizari pe YouTube”.

Kedar a oferit mai multe exemple despre cum Facebook amplifica evenimente si intamplari din „viata offline”. „O campanie realizata de Diesel permite clientilor sa isi faca o fotografie cu hainele companiei pe care ulterior sa o incarce pe Facebook. Ei primesc apoi aproape imediat feedback de la prieteni si astfel sunt afectate deciziile de cumparare. IKEA a incarcat pe Facebook o imagine cu mobila si primii utilizatori care tag-uiau mobila o primeau, gratis. Este stiut ca fiecare tag se duce la toti prietenii si compania a avut de castigat foarte multa vizibilitate”, spune Guy Kedar.

Citeste si:

El avertizeaza ca brandurile nu ar trebui sa intre pe Facebook daca nu pot oferi valoare adaugata. „Sunt o multi de branduri care intra pe Facebook si atrag doar cativa followeri. Ele au uneori mai mult de pierdut decat de castigat”.

Kedar a tinut sa sublinieze ca Facebook nu va scadea in viitorul apropiat, intrucat, desi compania a inregistrat scaderi in tarile dezvoltate, creste rapid in regiunile in curs de dezvoltare. „Este de urmarit concurenta intre Facebook si Google+, serviciu recent lansat de gigantul ce detine cel mai mare motor de cautare din lume”, incheie el.

Este randul tau. Cum crezi ca influenteaza Facebook comportamentul utilizatorilor in mediul offline? Comenteaza mai jos.