Decizia GM, al treilea advertiser din SUA dupa bugetul alocat publicitatii, marcheaza primul esec vizibil al strategiei Facebook si subliniaza temerile privind eficacitatea reclamelor afisate pe reteaua de socializare in comparatie cu mediile obisnuite de transmitere.

Facebook se pregateste pentru oferta publica initiala la sfarsitul acestei saptamani, tintind potrivit celor mai recente informatii finantare de pana la 16 miliarde de dolari, in pofida incertitudinilor privind perspectivele de crestere ale companiei.

Aceste temeri nu par sa atenueze cererea invetitorilor pentru actiuni Facebook. Compania a anuntat marti cresterea pretului de referinta in cadrul ofertei, iar ulterior surse apropiate situatiei au declarat pentru Reuters ca volumul actiunilor scoase pe piata va fi de asemenea majorat cu 25%.

Facebook, fondata in 2004 de Mark Zuckerberg, ar trebui sa debuteze pe piata Nasdaq in sedinta bursiera de vineri.

Citeste si:

GM a precizat ca va continua sa detina pagini oficiale de Facebook, care nu genereaza costuri, prin care isi va promova automobilele. Constructorul auto a subliniat ca, potrivit strategiei de publicitate, migrarea prin rotatie a bugetului de advertising pe diverse platforme media nu este neobisnuita.

"In privinta Facebook, nu avem in plan sa continuam publicitatea, insa ramanem angajati intr-o strategie agresiva de continut prin toate produsele si brandurile noastre, deoarece platforma continua sa fie un insrument foarte eficace pentru relatia cu clientii", au afirmat reprezentantii GM.

Facebook nu a comentat decizia GM.

Ford Motor Co a anuntat ca va continua sa-si faca publicitate pe Facebook si chiar va creste bugetul alocat acestui mediu de promovare.