Momondo este prezent in 24 de tari din lume, majoritatea din Europa dar si Canada, SUA, Australia, China si Rusia. In Romania, Momondo are circa 10 reprezentanti, inclusiv oamenii de comunicare. Compania a intrat pe piata in toamna anului trecut.

Momondo cauta printre peste 700 de site-uri de calatorii, scanand in timp real Internetul pentru a compara oferte cu privire la zboruri, hoteluri sau inchirieri auto pentru a gasi cele mai bune preturi.

Wall-Street.ro: Am inteles ca esti pentru prima oara in Romania. Care sunt primele tale impresii?
Kasper Hove: Foarte bune! Imi place in special vremea, eu venind din Danemarca unde este (inca) foarte frig. Ieri m-am plimbat putin prin centrul vechi al orasului si era plin de oameni, de tineri, zambete, mi-a placut mult. In Danemarca, desi si noua ne place sa ne distram, stam mai mult prin case, cu familiile, ne uitam la televizor.

W-S.ro: Sa vorbim despre Momondo – ce prioritati ai, in zona de dezvoltare online, in Romania?
KK: Vrem sa incepem sa promovam puternic brandul. Abia am intrat in Romania, in octombrie 2012, si pentru a incepe promovarea a trebuit sa punem bine la punct platforma. Un este suficient sa cumperi domeniul si gata.

Este o diferenta mare intre ceea ce facem noi si o agentie de travel online – intre Momondo si, de exemplu, ParAvion sau Vola.ro. Noi cautam prin peste 700 de agentii, companii internationale si locale.

W-S.ro: De ce Romania?
KK: Sunt mai multe motive. Romanii cauta din ce in ce mai mult(e) informatii despre calatorii (crestere de circa 15% de la an la an), concurenta este redusa, rata de penetrare a Internetului este inca redusa dar in crestere. Lunar au loc peste 100.000 de cautari in Google pentru zboruri ieftine ceea ce inseamna ca cererea este masiva.

W-S.ro: Cum veti incepe promovarea proiectului?
KK: Ne vom asigura ca atunci cand un utilizator cauta “vacante” pe Google, sau bilete de avioane, ne va gasi pe noi. SEO, AdWords, vrem o prezenta puternica in Google. De asemenea vrem sa educam piata sa faca diferenta intre noi, metasearch, si agentii de travel online precum cele doua de mai sus. Noi oferim o lista mare de posibilitati de calatorie apoi utilizatorul selecteaza oferta pe care o doreste si este redirectionat catre site-ul partenerilor nostri. Noi primim in schimb ori o pondere din valoarea comenzii ori o suma fixa, in functie de cum am negociat.

W-S.ro: Ce parteneri aveti in Romania in prezent?
KK: Inca inainte de a intra in tara aveam deal-uri incheiate cu majoritatea companiilor aeriene, atat de linie cat si low-cost. Am inceput sa vorbim cu majoritatea agentiilor locale de asemenea, cu unele dintre ele am implementat deja – Paravion, Vola, Avion.ro, cu restul speram ca vom incheia contracte de colaborare pana in iulie. Este important sa le avem pe toate, pentru a avea o prezenta locala puternica.

W-S.ro: De ce ar trebui sa folosesc Momondo si un, sa zicem, Booking.com?
KK: Booking.com ar fi bun pentru hoteluri, mai putin pentru zboruri. Avem o gama mai larga de rezultate deci si o sansa mai buna sa gasesti exact pretul/compania preferate de tine. Concurentul nostru cel mai mare este SkyScanner.

Romania inca nu face diferenta intre metasearch si agentie de turism online

W-S.ro: In ce fel(uri) este Romania diferita de alte state in care Momondo a intrat?
KK: Sunt cateva diferente – una dintre cele mai importante este faptul ca aici e mai greu sa castigi increderea utilizatorilor. Romania este o piata noua, oamenii nu cumpara atat de mult online, comparat cu tarile din vest. Trebuie sa convingem oamenii ca este un sistem foarte sigur si comod. De aceea am si scris pe front page ce publicatii majore ne recomanda si, mai mult, ne asiguram ca lucram exclusiv cu furnizori de servicii de incredere.

O a doua diferenta este educatia. In Danemarca aproape toata lumea stie diferenta dintre metasearch si agentii de travel online. In tarile din vest oamenii folosesc des metasearch-uri pentru a-si planifica excursii, a cumpara bilete de avion, frigidere si asa mai departe. La fel, Romania este inca in urma si trebuie sa sprijinim educarea pietei si in acest sens.

W-S.ro: Daca ai putea schimba ceva la Momondo chiar acum, ce ai modifica?
KK: (dupa un moment de gandire) Sa fiu complet sincer, suntem inca o companie mica asa ca ideile bune sunt puse in aplicare, de obicei, imediat. Suntem dinamici. Avem insa in prezent doar aplicatii pentru iOS si Android, daca as putea as scoate chiar acum si pentru Windows Phone si BlackBerry.

Citeste si:

De asemenea, as realiza un widget care sa anunte utilizatorii, zilnic, de ceea ce ii intereseaza. Sa primeasca, de exemplu, zilnic, preturile biletelor de avion de la Bucuresti la New York, fara sa trebuiasca sa caute ei, zilnic.

W-S.ro: Ce trafic atrage Momondo.ro, la jumatate de an de la lansare?
KK: Atragem circa 60.000 de vizitatori unici pe luna. Este un inceput, putin fata de unde vrem sa ajungem. Trendul este, clar, ascendent. 30% din totalul vizitatorilor comanda, pornind de la platforma Momondo. Este o rata de conversie buna.

Un "like" pe Google+, cu adevarat valoros

W-S.ro: Ce sfaturi ai putea oferi, din punct de vedere al online marketing-ului, tinerilor antreprenori ce doresc sa isi deschida un business online?
KK: In primul rand, construieste increderea clientilor tai. Atunci cand intra pe site, trebuie sa aiba incredere, sa ii placa, pentru a-l putea recomanda si altora.

De asemenea, sa se foloseasca de Facebook, dar sa un fie interesati atat de numarul de like-uri, care un sunt atat de relevante, cat sa se axeze pe cresterea increderii in brand, comunicare. Un ignorati sub nicio forma Google+, de asemenea.

W-S.ro: Momondo foloseste Google+? De obicei, din ce am observat, companiile un prea se folosesc (inca) de aceasta retea sociala.
KK: Cred ca Google+ va avea succes, are efecte foarte benefice asupra SEO si SEM daca ai un profil puternic pe aceasta retea. Cu cat ai mai multi followeri cu atat creste rata de conversie. Totul se rezuma la incredere, dupa cum spuneam mai devreme. In rezultatele Google vor aparea si cei care au dat + pe Google+ si, automat, prietenii acestia vor vedea. Imagineaza-ti ca acest lucru se intampla CHIAR IN motorul de cautare. Este un plus foarte important care duce la cresterea increderii in brand.

Exemplu – sa spunem ca tu cauti “zboruri ieftine” pe Google. Gasesti site-ul Momondo si, in dreptul sau, inca inainte de a da click pe link, vezi ca unul dintre prietenii tai de pe Google+ apreciaza deja site-ul. Inca inainte de a intra pe el tu castigi incredere.

W-S.ro: Interesant. Cu toate acestea, din pacate, sunt pera putini oameni activi, cu adevarat, pe Google+.
KK: Cred ca daca Google va reusi sa convinga firmele ca este un mare plus sa te folosesti de retea, vor veni si utilizatorii persoane fizice. Este important sa fim in primul val, sa construim deja capul de pod si sa profitam de avantajele acestea.

Pe langa Google+, folosim foarte mult si YouTube. Avem cateva clip-uri facute in house care sunt foarte cunoscute si apreciate. Am dori sa facem cateva si pentru piata locala.

W-S.ro: Este un site preponderent negru. Sau cel putin asta a fost prima mea impresie. De ce ati ales acest fundal? Nu este prea…inchis? Plus ca este asociat cu produse de lux.
KK: Noi vrem ca Momondo sa fie colorat! Folosim mult albastru, roz, curcubeu, chiar si in logo. Vrem sa fim diferiti, un vrem sa fim un alt Skyscanner! Vrem sa fim memorabili – si uite, tie ti-am facut o impresie, si inca una puternica. (zambeste) Ai o opinie, daca te uiti la alte site-uri, deseori un ai o opinie constienta.

Cum afecteaza culorile intentia de achizitie online [INFOGRAFIC]

Cum afecteaza culorile intentia de achizitie online [INFOGRAFIC]

Si chiar daca un este o opinie 100% pozitiva, a o avea este mai bine decat sa un existe deloc. De aceea am preferat culorile din prezent.

W-S.ro: Ce pozitie tintiti pe piata din Romania pana anul viitor?
KK: (foarte sigur) O sa devenim lideri de piata. O sa depasim SkyScanner.

Tu ai folosi(t) Momondo sau o platforma similara? Consideri ca sunt utile/usor de folosit? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.