Magazinul online EvoMag.ro, cu afaceri de 11 mil. euro in 2012, a achizitionat recent magazinul de jucarii Toyz.ro si, in urma cu doi ani, magazinul de ceasuri WatchShop.ro, largindu-si astfel gama de produse comercializate.

Anuntul a fost facut, in premiera, in cadrul emisiunii Start-up wall-street.ro de la Radio Lynx. Emisiunea se difuzeaza in fiecare miercuri incepand cu ora 11:30 si este moderata de jurnalistul Claudiu Vrinceanu (vrinceanu.ro).

Veniturile WatchShop.ro se ridica la circa 500.000 de euro, conform datelor de la Ministerul de Finante. Pentru anul in curs, pe fondul evolutiei pietei de comert electronic dar si a investitiilor continue in promovare, Mihai Patrascu, seful EvoMag.ro, estimeaza dublarea afacerilor.

“Practic, in doi ani am reusit sa acoperim aproape jumatate din piata de livrari online de ceasuri”, subliniaza el.

Valoarea tranzactiei s-a ridicat la cateva zeci de mii de euro.

Cel mai scump ceas achizitionat pe WatchShop.ro a fost de 2.000 de euro.

Mai recent, in urma cu aproape doua luni, EvoMag a achizitionat magazinul de jucarii online Toyz.ro, o alta nisa pe care Mihai Patrascu o considera de viitor.

“Acest business avea in spate opt ani. Achizitia a costat mai mult, dublu fata de WatchShop.ro”, spune el.

El estimeaza din acest magazin venituri mai mici, de 3-400.000 de euro pana la finalul anului, subliniind insa ca “potentialul este fantastic de mare”.

Achizitiile nu se vor opri aici

Seful companiei spune ca mai urmareste cateva site-uri avand dezvoltate cateva discutii care s-ar putea finaliza prin noi achizitii. “Asteptam sa vedem cum se vor finaliza. Suntem foarte deschisi in a investi si a ne pune amprenta pe noi business-uri, atata timp cat magazinele respective au nevoie de noi”, spune el.

Investitiile in cele doua magazine online au fost facute din resurse proprii, profitul EvoMag fiind reinvestit continuu, spune Patrascu.

Atunci cand vrei sa cumperi un magazin online trebuie sa urmaresti mai multi factori – numarul si gama de produse vandute, numarul de tranzactii, traficul, rata de retentie a clientului, increderea lui, veniturile. Pe baza acestora, poti face o predictie destul de buna a business-ului in viitor.

“Cele mai importante trei atuuri pe care le are un magazin online sunt, in opinia mea, multitudinea de oferte pe care le poti avea, livrarea rapida si un pret competitiv – nu cel mai mic pentru ca atunci, in timp, te vei descalifica si nu vei putea investi”, considera Patrascu.

In viitorul apropiat, seful companiei urmareste sa mareasca capacitatea de stocare fizica. Acest lucru se va realiza prin relocare sau mutarea depozitului intr-un spatiu mai generos, pentru o logistica mai buna.

Decizii luate in criza

Mihai Patrascu, CEO al magazinul online EvoMag.ro, spune ca pe fondul crizei economice a preferat sa reduca salariile, decat sa dea afara oameni – “a fost o decizie dificila insa fara oameni, nu poti face fata. 80% dintre ei sunt alaturi de mine de opt ani si m-au inteles”, spune el, la emisiunea Start-up Wall-Street.

“Atunci cand nu ai resurse financiare pentru a impinge, la inceput de drum, fara prieteni nu reusesti! Erau angajati in compania pe care o aveam si documentau produse, asamblau computere, livrau la clienti. De-a lungul primilor 5-6 ani nu a plecat nimeni din companie. 80% sunt inca alaturi de mine. Nu poti face nimic fara oameni”, spune el.

Perioada de reducere a salariilor a durat doar trei luni, timp in care nu a plecat nimeni din firma ce are, in prezent, 70 de angajati, dublu fata de acum trei ani.

El a pornit EvoMag la 22 de ani, intuind nevoia firmelor de a inlocui si cumpara constant noi produse hardware. La acea vreme, tanarul avea o retea de cartier cu circa 250 de clienti dar si o firma de depanare si intretinere software si hardware.

“Un coleg de liceu, partener cu mine in firma, mi-a influentat cariera la inceput. Un coleg care, datorita contingentului, era mult mai indraznet decat mine. A trebuit sa merg dupa el, m-a fortat!”, povesteste el, in cadrul emisiunii Start-up Wall-Street.

Seful EvoMag spune ca fiecare companie din mediul online trebuie sa se diferentieze – multi vorbesc de acest lucru, dar nu multi au aplicatii de iPhone si Android, spune el, amintind faptul ca firma a lansat, recent, aplicatii speciale. In prima zi a avut 1000 de download-uri pe iPhone.

Mobile commerce – trafic de 5% pe EvoMag

Cu siguranta si Romania va ajunge la vanzari de 15% pe platforme mobile, media mondiala.Pana atunci insa, mai este mult de parcurs. “In Romania inca nu se pune atat de mult accent pe segmentul acesta – din device-uri mobile, EvoMag atrage 5% din trafic, conversia fiind insa mult mai mica”.

Daca in trecut un client facea o vanzare din patru interactiuni cu brandul tau, indiferent cum era aceasta interactiune, ”in zilele noastre”, intr-o perioada scurta de timp, clientul interactioneaza de 7-8 ori cu brandul inainte de a se hotari sa cumpere. Deci ai nevoie de un mix de marketing mai mare iar device-urile mobile reprezinta cel putin una sau doua interactiuni.

Pe de alta parte, din ce in ce mai multi clienti cumpara online, cu cardul. “Este inca o provocare sa convingi clientii, pentru prima oara, sa comande cu cardul. Ulterior, vazand ca este totul perfect, va continua”.

Black Friday mania

Mihai Patrascu spune ca deja au inceput sa lucreze la conceptul Black Friday din acest an, bazandu-se si pe experienta cumulata in urma ultimelor doua editii. “Am insomnii legate de BlackFriday!”, marturiseste el.

“Anul trecut a avut o amploare fantastica si aceasta tendinta va continua si in urmatorii 4-5 ani. Exista cautari pentru aceasta zi sau chiar promovari ale lui, desi suntem la trei luni distanta de eveniment”, spune Patrascu.

Intrebat ce magazin online din Romania admira cel mai mult, Mihai Patrascu a subliniat ca eMag. “Face foarte mult bine comertului online in general si implicit si noua. Ii respectam foarte mult”, spune Mihai Patrascu.

Compania a generat in 2012 afaceri de circa 11 mil. de euro. Primul semestru al anului curent a adus o crestere de circa 30% fata de anul precedent, pana la venituri de 7 mil. de euro. Pana la finalul anului EvoMag estimeaza afaceri de 16-17 mil. de euro.

Principalii concurenti ai EvoMag.ro sunt eMag.ro, PCFun.ro, ElectroFun.ro, precum si retailerii traditionali Altex, Domo si Flanco.

Consideri ca achizitiile facute de EvoMag.ro vor da roade in viitor? Ce parere ai de nisele "atacate" de Mihai Patrascu? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri